Wednesday, Jun 22, 2022

صفحه نخست » حکم ۳۵ سال حبس حسن رعیت، هفت‌‌تیرکش و پدرخوانده فساد ٤‬٠٠ میلیون یورویی

rayat_062222.jpgرادیو بین المللی فرانسه - حکم ۳۵ سال زندان دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده حسن میرکاظمی، معروف به حسن رعیت، به تأیید دیوان عالی ایران رسید.

حسن میرکاظمی، معروف به حسن رعیت، از نیروهای سابق امنیتی و رابط چهره های پر نفوذ با مفسدان اقتصادی، در سال ۹۸ به اتهام فساد مالی دستگیر شد.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات میرکاظمی، متهم ردیف اول پرونده "۴۰۰ میلیون یورویی"، بیست و دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

حسن میرکاظمی، تاجر، مدیر عامل کارخانه دنیای فلز، پارسیان فلز البرز ولوح فشرده پارس، یار صمیمی بابک زنجانی وهمدست اکبر طبری ست که با قاضی منصوری هم ارتباطات ویژه ای داشت.

در کیفرخواست صادره دادگاه بدوی، ۷ مورد اتهام ذکر شده بود:

۱-مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور از طریق اخذ مبالغ کلان ارزی و ریالی با تقلب از بانک‌ها معادل ۴۰۰ میلیون یورو و بیش از ۵ هزار میلیارد ریال منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور با وصف سردستگی

۲- مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از بانک‌ها

۳- مشارکت در جلب و استفاده از اسناد مجعول

۴- مشارکت در پولشویی

۵- مشارکت در پرداخت رشوه

۶- اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوءاستفاده از روابط خصوصی

۷- قطع و خشکاندن ۲۰۶ اصله درخت

راه‌اندازی یک باغ وحش با کسب مال از طریق نامشروع، جمع‌آوری کلکسیونی از جمله از موتورسیکلت‌ها که گاه آنها را هدیه می‌داد، جعل مدارک تحصیلی چند تن از جمله پسر متهم، از دیگر مواردی است که در کیفرخواست به آنها اشاره شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در این پرونده، مجرم اصلی، به یک فقره حبس ۲۵ سال، سه فقره حبس سه سال و یک فقره حبس یکسال، جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد. این حکم برای فرجام‌خواهی به دیوان عالی ارسال شده بود.

kazemi.jpgمیرکاظمی تیرانداز علیه معترضان انتخابات ۸۸ و همکار بابک زنجانی

***

به گفته نماینده دادستان: "در برهه‌ای که یک فرد عادی برای گرفتن وام باید مدت‌ها در نوبت باشد و ضامن و وثایق معرفی کند، شبکه فساد میرکاظمی با محوریت شخص او اقدام به اخذ تسهیلات به میزان ۴۰۰ میلیون یورو و در جای دیگر نیز به میزان ۵ هزار میلیارد ریال از بانک اقدام کرده است".

دیوان عالی کشور، در رأی خود، چگونگی اخذ این تسهیلات کلان را شرح داده است: "با سوءاستفاده از سابقه ایثارگری و آراستگی به ظاهری اسلامی و ایجاد ارتباط با افراد صاحب‌نفوذ در مجلس، دولت و دستگاه قضایی و اطلاع از منافذ و مجاری قانونی و ضعف مقررات و ساختار امور بانکی و ایجاد رفاقت با افراد مؤثر در بانک و تهیه و تدارک باغ در وردآورد و آرایش باغ به انواع رفاهیات و سرگرمی و دعوت بعضی مسئولین کشوری به باغ و پذیرایی از آن‌ها و تعمیق ارتباطات و راه‌اندازی هیأت عزاداری و دعوت برخی از مسئولین به عزاخانه."

متهم، پس از شناخته شدن به عنوان "بدهکار کلان بانکی"، تغییر رویه داده و با راه‌اندازی شرکت‌های کاغذی به وسیله اوراق هویتی نزدیکان و کارمندانش اقدام به اخذ تسهیلات کرده است. این پرونده دارای ۵ متهم متواری به خارج از کشور است.

حسن رعیت، نخستین بار، با انتشار عکسی از وی در سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ معروف شد. تصویر هفت‌تیر به کمر او، در حالی که بر ترک موتور سوار است ودر خیابان‌های تهران می‌تازد.

نام میرکاظمی، با مداح هفت‌تیر کشی که پس از تصادف با یک خودروی پژو ودرگیری با سرنشین آن اقدام به شلیک کرده بود هم پیوند خورده است. این اتفاق سال ۱۳۹۲ افتاد وبرخی وب‌سایت‌ها در آن زمان از این احتمال نوشتند که هفت‌تیر متعلق به میرکاظمی بوده ولی برای فیصله دادن راحت‌تر ماجرا، آنرا به آن مداح معروف نسبت داده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy