Monday, Jun 27, 2022

صفحه نخست » درس‌های لاوروف و در حال تبدیل شدن ایران به مستعمره رسمی روسیه، علی اکبر امیدمهر

Aliakbar_Omidmehr.jpgنگاهی به اظهارات بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حاکی است. که سفر وی به ایران، به دعوت رژیم جمهوری اسلامی، انجام گرفته و حاصل این دیدار، انجام مذاکرات مستقیم رژیم، با آمریکا، در قطر یا عمان، خواهد بود و این که برجام در حال امضا شدن بود. که روسیه به اوکراین حمله کرده، بعلت تحریم‌های غرب و جلوگیری از افزایش صادرات نفت ایران و در نتیجه کاهش قیمت جهانی سوخت، با تحقق نهائی برجام دو، مخالفت نمود. اما رژیم در پی دیدار اخیر وزیر خارجه روسیه، باحتمال قریب به یقین، بنا به توصیه لاوروف، خواستار بازدید هماهنگ کننده اروپائی مذاکرات احیای توافقات هسته‌ای، از ایران شده است.

این امر درست در آستانه سفر بایدن به منطقه انجام گرفت. که اسرائیل و متحدین منطقه‌ای‌اش زمینه را، برای سفر مزبور در راستای تحقق منافع خود و متحدین اروپائی و امریکائی‌شان فراهم ساخته بودند. که آن، تصویب سند مشارکت راهبردی علیه شرارت‌های جمهوری اسلامی و نیز پیمان منطقه‌ای دفاع هوائی با متحدین مزبور، در مقابله با برنامه اتمی و موشک پرانی‌ها و سایر شرارت‌های رژیم بود. که دیدار بایدن از منطقه نهایی شدن این تحولات مهم را رقم زده و تضمین می‌نمود. بدین ترتیب دیدار اخیر لاوروف از تهران و عبودیت رژیم از روسیه، باید به تاثیر گذاری بر سفر مهم بایدن به منطقه و ناکام شدن اسرائیل و متحدین منطقه و.. تلقی گردد. هر یک از طرفین، منافع خود را در تحقق این تحولات جستجو می‌کنند:
یک - بایدن در پی بالا بردن رای دموکراتها، در انتخابات ماه نوامبر ونیز مقبولیت عملکرد خود، در بین رای دهندگان آمریکایی است. که بطور بی سابقه‌ای کاهش یافته است.
دو- اروپا خواهان کاهش قیمت سوخت، با ورود نفت و گاز ایران به بازار جهانی است. که در پی جنگ بی معنی و تحمیلی پوتین به اوکراین و تحریم‌های همه جانبه علیه روسیه، موجب افزایش قیمت انرژی‌های فسیلی در جهان و رکود اقتصادی در اروپا و بالا رفتن قیمت‌ها، در آمریکا، شده است.
سه - روسیه در انتظار خواهد ماند. که اگر آمریکا و جمهوری اسلامی، به توافق برجام دو نائل شدند. در پی رفع تحریم‌های رژیم، برای دور زدن تحریم‌های کمرشکن خود، بخشی از سوخت خود را باسم ایران، از بنادر ایران صادر نموده، کماکان قسمتی از هزینه جنگ با اوکراین را، که پیش بینی می‌شود طولانی مدت خواهد بود، جبران نماید. بالعکس در پروسه عدم تحقق برجام دو نیز، روس‌ها انتظار دارند که وابستگی در حد مستعمره روسیه شدن ایران، در باتلاق زیادی خواهی روسیه و چین را، فراهم نمایند.
بدیهی است، طرف دیگر این قضایا، یعنی اسرائیل و اعراب منطقه نیز، مانع اعطای هرگونه امتیاز به رژیم (از یک طرف) و بالعکس مهر تایید گذاشتن از سوی بایدن، به آنچه که مقدمات حفاظت تاریخی منطقه، از سوی اعراب و اسرائیل و متحدین اروپایی، در مقابل شرارت‌های رژیم، تعبیر شده (از طرف دیگر) خواهند بود. حاصل اتخاذ چنین تصمیمی، موجبات صدور بیشتر سوخت از سوی عربستان، امارات.. و در نتیجه کاهش قیمت انرژی و بازگشت به خط توسعه و رشد اقتصادی غرب را فراهم می‌سازد. بازنده این پروسه، روس و رژیم خواهند بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy