Friday, Aug 19, 2022

صفحه نخست » انتقاد تند علم الهدی از میرحسین موسوی ، مصدق و بنی صدر

f19.jpgرادیو بین المللی فرانسه - سید احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی، در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ علم‌الهدی می‌گوید که مردم آن دوران نسبت به محمد مصدق، نخست‌وزیر وقت «بی‌اعتماد» بوده‌اند. او علت این بی‌اعتمادی را «تقابل مصدق با روحانیت» عنوان می‌کند.

او می‌گوید « تاییدات جریان روحانیت» باعث همراهی مردم با جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت شد، مصدق را دوباره از خانه بیرون آورد و او را به نخست‌وزیری رساند. علم‌الهدی مدعی است که همان مردم روز ۲۸ مرداد را در خانه ماندند و از پشت پنجره شاهد کودتا بودند چون «به جریانی که روحانیت، دیگر پیشاهنگش نبود، اعتماد نداشتند». امام جمعه مشهد در ادعایی دیگر گفته که «جریان مصدق» با آمریکایی‌ها وارد تعامل و سازش شده‌بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، ابوالحسن بنی‌صدر، نخستین رئیس جمهوری اسلامی ایران را نیز مانند مصدق «مزدور اجنبی» خوانده و با اشاره به جنگ عراق با ایران، می‌گوید که بنی‌صدر بر مثل «زمین می‌دهیم تا زمان بگیریم» پایداری کرده‌است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، سپس با توجه به بیانیه اخیر میر حسین موسوی، نخست‌وزیر اسبق دولت جمهوری اسلامی ایران و اشاره به «ایستادگی موسوی در سال ۱۳۸۸مقابل رهبر جمهوری اسلامی» او را نیز مزدور دشمن قلمداد می‌کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

علم‌الهدی در مورد «بی‌افتخار خطاب شدن سردار همدانی، توسط میر حسین موسوی» می‌گوید که او به این دلیل که «جرات جسارت» به قاسم سلیمانی را نداشته، به حسین همدانی «اهانت» کرده‌است.

امام جمعه مشهد، طی خطبه‌های نماز جمعه، حسین همدانی را «دومین سردار شاخص مدافع حرم» نامیده‌است. این سردار ارشد سپاه پاسداران که در سوریه کشته‌شد، متهم است که از هدایت‌کنندگان سرکوب گسترده مردم ایران، در جریان اعتراض‌های خیابانی سال ۱۳۸۸ بوده و در سرکوب و کشتار گسترده مردم سوریه نیز دست داشته‌است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy