Sunday, Sep 4, 2022

صفحه نخست » مطهری: نحوه مذکره ایران با آمریکا مایه مسخره عام و خاص است

4.jpgایران وایر - علی مطهری، نایب رییس سابق مجلس ایران از نحوه اجرای مذاکرات احیای توافق برجام توسط ایران به شدت انتقاد کرده و گفته این نحوه مذاکره مایه مسخره عام و خاص شده است.

این نماینده سابق مجلس در توییتر خود نوشت :«نحوه مذاکره ما با آمریکا مایه مسخره خاص‌ وعام شده‌ است. به‌ جای آنکه مستقیما مذاکره کنیم و کار را در چند جلسه تمام کنیم، ما پاسخ خود را به اتحادیه اروپا می‌دهیم، اتحادیه به آمریکا می‌دهد، آمریکا پاسخ خود را به اتحادیه اروپا می‌دهد و اتحادیه به ایران می‌دهد و همین‌طور.»

او با انتقاد از این روند، ادامه داد «همه به‌خاطر یک ژست انقلابی که ما می‌خواهیم آمریکا را تحقیر کنیم در حالی‌ که ملت ما زیر فشارهای معیشتی درحال تحقیر شدن است.»

علی مطهری که در آخرین دور انتخابات مجلس ایران توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده، افزوده است: «نباید کاتولیک‌تر از پاپ باشیم. پیغمبر اکرم قبل‌ از فتح مکه با ابوسفیان بزرگ‌ترین دشمن اسلام مذاکره کرد و جان و مال مردم را حفظ نمود.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

گفت‌وگوهای ایران با آمریکا که به دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به طور غیرمستقیم انجام می‌شود در هفته‌های گذشته با پیچیدگی‌های تازه روبرو شده است.

اسرائیل نیز اعلام کرده که با هرگونه تلاش برای احیای برجام مخالف است و به توافقی که در حال حاضر مورد گفت‌وگوست، پایبند نخواهد بود.

یائیر لاپید نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده این کشور در حال رهبری یک کارزار فشرده برای جلوگیری از امضای چنین توافقی است.

لاپید گفته که در روزهای آینده، داوید برنع، رئیس موساد در سفر به واشنگتن با مقام‌های آمریکایی دیدار می‌کند تا موضع اسراییل درباره خطرات ناشی از توافق با ایران را تشریح کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy