Monday, Oct 3, 2022

صفحه نخست » دستگیری یک زن ۳۰ ساله ایتالیایی در ایران

italy_banner.jpgرادیو فردا - خانواده یک زن ۳۰ ساله ایتالیایی از بازداشت او در میانه اعتراضات در ایران خبر داد.

والدین آلسیا پیپرنو روز دوشنبه ۱۱ مهر به روزنامه «ایل مساجرو» ایتالیا گفته‌اند که دخترشان برای چهار روز از دسترس و تماس خارج بوده و نهایتا صبح یکشنبه هفته جاری طی تماس کوتاهی با خانواده اطلاع داده است که بازداشت شده است.

وزارت اطلاعات ایران روز هشتم مهر از بازداشت ۹ تبعه خارجی به اتهام «سازماندهی و آموزش» اعتراضات در ایران خبر داد و رسانه‌های حکومتی آن‌ها را شهروندان فرانسه، ایتالیا، آلمان، هلند و لهستان معرفی کرده بودند.

خانواده این شهروند ایتالیایی در ادامه گفته‌اند خانم پیپرنو طی تماس کوتاهی گفته است که «آن‌ها من را بازداشت کردند و در زندان تهران هستم. لطفا کمک کنید».

او گفته است حالش خوب است، اما در زندان کسانی هستند که «بی‌دلیل» برای ماه‌ها در بازداشت هستند و نگران است که به سرنوشت آن‌ها دچار شود».

دولت ایتالیا هنوز واکنشی به بازداشت این خانم نشان نداده، اما نمایندگی عفو بین‌الملل در رم با انتشار توئیتی ابراز امیدواری کرده است که وزارت خارجه ایتالیا هر کاری که بتواند برای آزادی او انجام دهد.

پدر آلیسا گفته است آخرین بار روز چهارشنبه در سالروز تولد ۳۰ سالگی دخترش با او صحبت کرده و آلیسا در حال برنامه‌ریزی برای یک پیک‌نیک همراه با دوستان فرانسوی، لهستانی و ایرانی‌اش بوده است.

این زن ایتالیایی طی شش سال گذشته در حال گردش در کشورهای مختلف جهان بوده و دو ماه پیش به ایران سفر کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy