Thursday, Oct 20, 2022

صفحه نخست » نگار مرتضوی: همه موضوعات عالم به آلت تناسلی ختم نمی‌شود! آرتمیس دانه‌کار

Danehkar.jpgبعد از اینکه نگار مرتضوی، عضو گروه نایاک، که با سر کردن لچک خفت و عکس یادگاری گرفتن با دروغگوی اعظم، جواد ظریف، مشغول نرمالایزه کردن پدیده‌ی حجاب اجباری بود هیچکس فکر نمی‌کرد برای اینکه خود را تبرئه کند باید دست به دامن «اون جاش» شود. او در پاسخ در باب انتقاداتی که از وی می‌شود به مونث بودنش اشاره می‌کند.

سخنرانی این عضو نایاک (صحبت‌هایش با موسسه سیاست دانشگاه شیکاگو را بشنوید) با فعالیت‌های کنشگران/ شهروندان ایرانی - آمریکایی در دانشگاه شیکاگو از حضوری به غیر حضوری در روز سه شنبه ۱۸ اکتبر تغییر یافت. او در این جلسه در جواب سوال مجری برنامه که‌ پرسید: «چرا شما یک فرد بحث بر انگیزی هستید؟». گفت: «چون من زنم.»

بازی کردن با کارت جنسیتی و نژادی از مشمئزکننده ترین روش‌ها برای لایی در دادن و جواب ندادن به سوالات جدی و اصلی است. دانشگاهها در آمریکا و رسانه‌های آمریکایی - اروپایی با استفاده از این ابزار مشغول جولان دادن و بستن دهان منتقدان هستند و سنت خطرناکی را بنا گذاشته‌اند. افرادی مثل نگار مرتضوی که برای کارهای چندش آورشان توجیه درستی ندارند از این کارت مرتبا استفاده می‌کنند. متاسفانه در زمانه‌ای هستیم که این گونه حرفهای مفت و بی ارزش خریدار دارد. در مقابل افرادی که با این مزخرفات مشغول دهن بندان هستند باید با روش‌های خودشان آنها را به چالش کشید. اگر من درمقابل نگار مرتضوی بودم در مقابل پاسخش این سوالات را از او‌ می‌پرسیدم:

آیا رضا اصلان، عضو دیگر کارشناسی نایاک که حضورش در دانشگاه استنفورد با فعالیت کنشگران لغو شد هم بخاطر آلت تناسلی‌اش فردی بحث برانگیز شده است؟

آیا رضا اصلان که مدتها بود ما حضور و بروزی از او در رسانه‌ها نمی‌دیدیم تغییر جنسیت داده است؟

در این روزها در رسانه‌های اپوزیسیون خارج از ایران و در اینستاگرم کم و بیش تمام انتقاداتی که به نگار مرتضوی رفته از رضا اصلان هم شده است؟

می‌خواهم بدانم که منتقدان رضا اصلان قبل از انتقاد از او آیا ایشان را معاینه کرده و مطمئن شده‌اند که بیضه‌های ایشان سر جایش هست؟

آیا رضا اصلان زن شده است؟

نگار مرتضوی یا هر زن دیگری باید این را بداند که نباید هر انتقاد به خود را به «اون جاشون» ربط دهند. بازی با کارت آلت تناسلی یکی از توهین آمیزترین روش‌ها برای توضیح خود است. نگار مرتضوی به جای حرف‌های پرت و پلا خوب است که توضیح دهد چرا فکر می‌کند شعار «زن زندگی آزادی» که بعد از کشتن مهسا امینی و برای احقاق ابتدایی ترین حق در خیابان‌ها شنیده می‌شود، مثل حق انتخاب پوشش، رادیکال است؟ نگار مرتضوی باید توضیح دهد که چرا برای دیدار با جواد ظریف روسری که وسیله سرکوب زنان در ۴۴ سال گذشته بوده بر سر کرده و با نماینده‌ی یک حکومت فاسد عکس یادگاری گرفته است؟ نگار مرتضوی باید توضیح دهد که چرا مدافع قاسم سلیمانی، فرمانده تروریست‌های منطقه بوده است؟ نگار مرتضوی باید توضیح دهد که پس از سقوط هواپیمای اوکراینی توسط سپاه چرا چندین روز به رسانه‌های آمریکایی می‌آمد و منکر این می‌شد که این کار سپاه بوده است و مشغول ماله کشی بود. نگار مرتضوی باید بداند که اگر به جای وجاینا چهار جفت بیضه هم داشت من به عنوان یک انسان همیشه منتقد او خواهم بود، آن هم نه بخاطر وجاینا یا بیضه‌هایش بلکه بخاطر روش و منش مشمئز کننده‌اش.

گفتگو با نگار مرتضوی در دوران اعتراضات آبان ۱۳۹۸

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy