Friday, Nov 4, 2022

صفحه نخست » امام جمعه زاهدان خواستار رفراندوم با حضور ناظران بین‌المللی شد

imamZ_banner.jpgایران وایر - عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در روز ۱۳ آبان، خطاب به حکومت گفت: «الان اکثریت مردم ناراضی‌اند. اگر قبول ندارید، یک رفراندوم با حضور ناظران بین‌المللی برگزار کنید و نتیجه آن را بپذیرید.»

او ادامه داد: «ملتی را که ۵۰ روز است در خیابان‌ها اعتراض می‌کند، نمی‌توانید با کشتن و زندان و زدن، عقب برانید.»

اسماعیل‌زهی از حوزه‌های علمیه قم و مسوولان امر خواست صدای فریاد مردم را بشنوند.

او به اعتراضات سراسری مردم ایران اشاره کرد و گفت: «این مردم خون دادند و کشته دادند؛ نمی‌توانید اینها را عقب برانید.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

او از تبعیض نسبت به زنان گفت و ادامه داد: «قانون باید در این مدت تغییر می‌کرد و به روز می‌شد اما همان قانون ۴۰ و چند سال پیش هم اجرا نشده است و نسبت به زنانی که امروز در اعتراضات بیشترین فریاد و صدا از آن‌هاست، تبعیض‌های فراوانی روا داته ش.»قرار گرفتند

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خیزش انقلابی امروز ایران و فریادهای مردم را «نتیجه تبعیض و نابرابری در حق زنان» دانست و گفت: «به این زنان بی مهری شده؛ البته که گرسنه هم هست و تحقیر هم شده. اما وقتی از همه چیز محروم است و فقط پوشش سرش برای حاکمیت مطرح است، روسری آتش می‌زن.»

این عالم اهل سنت سیستان و بلوچستان، بر این‌که «زنان در ایران از حجاب متنفر شده‌اند»، تاکید کرد و گفت این خشم عمومی و تنفر و بغض نسبت به دین به دلیل عملکرد حکومت است.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی اما در بخش دیگری از خطبه‌های خود به گرفتن «اعترافات اجباری» و مجازات برگشت‌ناپذیر اعدام اعتراض کرد و گفت: «چه‌قدر به قوه قضاییه هشدار داده شد درباره این اعدام‌ها که خلاف سیره اسلام است؛ این اعدام‌ها را از کجا آوردید که هر چیزی را محاربه می‌دانید و برایش مجازات اعدام در نظر می‌گیرید؟ چه جوانانی برای مواد مخدر اعدام شدند. این‌ها به ضرر اسلام و ایران است.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین پخش اعترافات اجباری را باعث مشتعل‌تر شدن خشم و اعتراضات مردم دانست.

او خطاب به حکومت با اشاره به این‌که در این سال‌ها «کشور را امنیتی کردید و دست نظامی‌ها دادید»، گفت: «به خواسته جمهور که اصل و محور است، تن بدهید.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy