Sunday, Nov 20, 2022

صفحه نخست » سردار سپاه استاندار تهران شد؛ تکمیل آرایش نظامی برای مقابله با معترضان

sepah_banner.jpgصدای آمریکا - با رای هیات دولت جمهوری اسلامی در جلسه عصر یکشنبه «علیرضا فخاری» یکی از فرماندهان سپاه در زمان جنگ ایران و عراق، به عنوان استاندار تهران انتخاب شد تا حاکمیت در تهران در مقابله با معترضان آرایش نظامی بگیرد.

پیشتر محسن منصوری استانداری تهران را برعهده داشت که پس از انتخاب وی بعنوان معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، تهران در اوج اعتراضات مردمی بدون استاندار بود تا انتقاد بسیاری از اصولگرایان را به همراه داشته باشد.

با انتخاب فخاری اما چرایی تعلل در انتخاب استاندار جدید مشخص شد چرا که این انتخاب، نشان از رویکرد نظامی امنیتی در مدیریت پایتخت دارد.

در نگاه اول و آنچه رسانه‌های حکومتی از رزومه فخاری منتشر کردند، شاید نشانی از فعالیت های نظامی وی به چشم نیاید اما مرور سوابق وی نشان می‌دهد که فخاری قبل از فعالیت در پست‌های مدیریت دولتی، فعالیت جدی در عرصه‌های نظامی و امنیتی داشته است.

فخاری پیش از ورود به عرصه مدیریت دولتی، معاونت هماهنگ كننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا را به عهده داشته است و در همان زمان فعالیت‌های قرارگاه را در راستای اهداف سپاه پاسداران دانسته است.

وی در اردیبهشت سال ۹۸ در گفتگو با رادیو اقتصاد، در پاسخ به این پرسش كه آیا سازمان نظامی و انقلابی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا دو نهاد متفاوت از یكدیگر هستند، گفته است: «خیر، این قرارگاه در راستای مسیر حركت سپاه فعالیت می‌كند.»

وی همچنین در ابتدای مذاکرات برجام در دولت اول روحانی گفته است: «هیچکس نمی‌تواند ناجی نظام و کشور باشد الا خود بسیج و تفکر بسیجی و هر جا یک عنصر بی‌ریا و خالص در کشور وجود داشت، کارهای ماندگار و ارزشمند از خود باقی گذاشت.»

جدای از رزومه اعلام شده برای وی، معاون اقتصادی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیاء، فرمانده سپاه حفاظت کشور، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت هوانوردی، مدیرکل پشتیبانی مهندسی سپاه و مدیرکلی املاک سپاه در فعالیت های وی خودنمایی می‌کند. فعالیت‌هایی که نشان از رویکرد نظامی و امنیتی حاکمیت در تهران در مقابله با معترضان دارد.

بنابراين با انتصاب وی بعنوان استاندار تهران پیش‌بینی می‌شود، در روزهای آتی شاهد اعمال خشونت بیشتر و رویکرد شدید امنیتی در پایتخت باشیم.

در حال حاضر بدون هیچ شبهه‌ای می‌توان گفت که سپاه چراغ خاموش دولت رئیسی را به تسخیر خود درآورده است چرا که شاهد حضور پررنگ فرماندهان سپاه در مناسب مختلف از جمله استانداری ها هستیم.

از جمله این انتصابات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عابدین (زین‌العابدین) خرم، فرمانده پیشین سپاه پاسداران آذربایجان شرقی، استاندار همین استان شده است. غلامعلی حیدری، فرمانده پیشین سپاه استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری است و یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه پاسداران استان خراسان رضوی استاندار همین استان شده است.

محمدتقی شاهچراغی، فرمانده سابق سپاه پاسداران در استان‌های قم، سمنان و مازندران به‌عنوان استاندار قم، احمد محمدی‌زاده، فرمانده پیشین منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران در بوشهر، اکنون استاندار بوشهر است.

مجتبی عبداللهی، مدیر حوزه ریاست و هیئت‌مدیره بنیاد تعاون سپاه پاسداران به‌عنوان استاندار البرز برگزیده شده، صادق خلیلیان، عضو پیشین سپاه پاسداران به‌عنوان استاندار خوزستان، مهدی دوستی معاون سابق هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران استاندار هرمزگان، و بهمن امیری مقدم رئیس ستاد سپاه پاسداران استان کرمانشاه استاندار کرمانشاه شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy