Thursday, Nov 24, 2022

صفحه نخست » وریا غفوری بازداشت شد

ghafoori2_banner.jpgرادیو فردا - رسانه‌های ایران روز پنجشنبه سوم آذر خبر دادند که وریا غفوری، بازیکن تیم فولاد خوزستان، به اتهام «توهین و تخریب تیم ملی فوتبال ایران» و «تبلیغ علیه نظام» بازداشت شده است.

این رسانه‌ها جزئیاتی درباره توهین توسط وریا غفوری ارائه نکردند، ولی به نظر می‌رسد که استوری او در مورد تیم ملی فوتبال با عنوان «بی‌شرف، بی‌شرف» در صفحه اینستاگرامش، به عنوان توهین تلقی شده است.

آقای غفوری که اصالتا کرد است و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال و استقلال تهران بوده، در هفته‌های اخیر به‌ویژه پس از سرکوب گسترده مناطق کردنشین ایران، به شدت علیه جمهوری اسلامی موضع گرفته و خواستار پایان کشتار کردها توسط نیروهای امنیتی شده است.

***

مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون شماری از فوتبالیست‌ها را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به پرویز برومند، حسین ماهینی و حمیدرضا علی عسگری اشاره کرد. برخی دیگر شامل یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، نیز به‌دلیل حمایت از معترضان احضار شده‌اند.

موضع‌گیری‌های علی کریمی و علی دایی نیز خشم مقام‌های جمهوری اسلامی را برانگیخته است، تا جایی که قوه قضاییه از تعقیب قضایی آقای کریمی خبر داد و گذرنامه علی دایی نیز هنگام ورود به فرودگاه ضبط شد.

عدم واکنش اعضای تیم ملی فوتبال به اعتراضات سراسری در ایران، با انتقاد‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

با شروع جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر، دامنه انتقادها تا جایی بالا گرفت که شماری از ایرانی‌ها از باخت ۳۰ آبان تیم ملی فوتبال ایران در برابر انگلیس با نتیجه شش بر دو استقبال و در خیابان‌ها شادی کردند.

برخورد مقام‌های جمهوری اسلامی با چهره‌های ورزشی و هنری به‌دلیل حمایت آن‌ها از اعتراضات اخیر در شرایطی است که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پیش از این در واکنش به اعتراضات، مدعی شده بود که «موضع‌گیری‌های برخی چهره‌های ورزشی و هنری هیچ اهمیتی ندارد».

در همین زمینه:

سه نمونه دیدنی از سیاسی نبودن مهدی طارمی

صحبت های شرم آور علی‌رضا جهانبخش در کنفرانس خبری

لوموند: سردار آزمون (برخلاف طارمی و جهانبخش) به یک نماد ملی تبدیل شده است



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy