Thursday, Dec 1, 2022

صفحه نخست » یک مقام ریاست‌جمهوری ایران: درخواست‌هایی مبنی بر آزادی پوشش در جامعه به دست ما رسیده است

pooshesh_banner.jpgرادیو فردا - رئیس «مرکز ارتباطات مردمی» ریاست‌جمهوری ایران می‌گوید درخواست‌هایی مبنی بر آزادی پوشش در جامعه به دست آن‌ها رسیده است که «بر حس وظیفه ذاتی» مرکز به مسئولان منتقل می‌شود.

احمد صالحی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری ایرنا به جزئیات این درخواست‌ها اشاره‌ای نکرد ولی مدعی شد که «تعداد این درخواست‌ها بسیار اندک است».

او همچنین اطلاعاتی در مورد واکنش مسئولان جمهوری اسلامی به درخواست آزادی پوشش نداده است و تنها گفته که مرکز از «باب امانت‌داری، صدای همه مردم ایران اسلامی است، چه صدای اقلیت و چه اکثریت. از این رو درخواست اقلیت مردم را هم ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌دهد».

این ادعا در حالی است که حکومت جمهوری اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته مقررات بسیار سختگیرانه‌ای در مورد نوع پوشش مردان و زنان اجرا کرده و به رغم خواست جامعه ایران، قانون حجاب اجباری حاکم بوده است.

با این حال در سال‌های اخیر بسیاری از زنان و دختران ایرانی این سختگیری‌ها را نقض کرده و بویژه پس از جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و اعتراضات سراسری به آن در دو ماه گذشته، حجاب اجباری را کنار گذاشته‌اند.

بر اساس یک بولتن هک شده از خبرگزاری فارس توسط گروه هکری «بلک ریوارد» به تاریخ سوم آذر امسال، یک نظرسنجی وزارت کشور با جامعه آماری ۳۹۷۷ نفر در کل کشور نشان می‌دهد که ۵۱ درصد معتقدند حجاب باید اختیاری باشد و فقط حدود ۳۷ درصد بر اجباری‌ بودن آن تأکید کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy