Friday, Dec 2, 2022

صفحه نخست » تظاهرات حامیان مولوی عبدالحمید در واکنش به سخنان تحقیرآمیز خامنه‌ای

abdolhamid_banner.jpgمسعود سالاری - رادیو بین المللی فرانسه

حامیان مولوی عبدالحمید روز گذشته بنری در فلکه کوزه این شهر با تصویر مولوی عبدالحمید نصب کردند که روی آن نوشته شده بود: شیخ‌الاسلام خط قرمز ماست.

در ادامه خیزش سراسری ایران، گروهی از شهروندان زاهدان عصر و شامگاه پنجشنبه ۱۰ آذر برای اعلام حمایت از مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت این شهر، به خیابان آمده و شعارهای ضدحکومتی سر دادند.

این تظاهرات در واکنش به اسنادی افشا شده از خبرگزاری فارس انجام شد که در آن از قول علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته شده که «به جای بازداشت مولوی عبدالحمید، باید او را بی‌آبرو کرد».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

شهروندان معترض در زاهدان با سر دادن شعارهایی مانند «عبدالحمید خط قرمز ماست» حمایت خود از امام جمعه سنی این شهر را اعلام کردند.

در بخشی از بولتن لو رفته فارس‌نیوز زیر عنوان سیاست کلی نظام در مواجهه با امام جمعه مسجد مکی زاهدان نوشته شده که تدبیر جمهوری اسلامی بر آن است که ضمن «مدارا» برای پرهیز از «خشمگین» کردن مولوی عبدالحمید و احتمال فراخوان اعتراضی او، «به تدریج توانایی او سلب شود».

حامیان مولوی عبدالحمید روز گذشته بنری در فلکه کوزه این شهر با تصویر مولوی عبدالحمید نصب کردند که روی آن نوشته شده بود: شیخ‌الاسلام خط قرمز ماست.

تاکنون بیشترین آمار کشته‌شدگان خیزش جاری در ایران مربوط به استان سیستان و بلوچستان با دست کم ۱۲۸ کشته بوده است.

از روز «جمعه خونین»، هشتم مهرماه تاکنون مردم زاهدان و دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان مانند سراوان، خاش و ایرانشهر هر هفته بعد از نماز جمعه راهپیمایی کرده‌اند و بارها اعتراض آنان به دست نیروهای سرکوبگر حکومتی به خاک و خون کشیده شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy