Wednesday, Dec 14, 2022

صفحه نخست » شورا‌ها در مسیر همبستگی برای گذار، کیقباد اسماعیل‌پور

Keyghobad_Esmaeilpour.jpgدر میان شبٍ تارٍ؛ دارها و بر دارها؛
در هیاهوی اعدام و کشتارهای پیر کفتارها
و در میان هلهله شوقٍ دلیران و اسیران
در امید به فردای بی دارها و بی آزارها
ما هم به هم می‌پیوندیم؛‌ ای رژیم خونخوارها؛
تا در هم شکنیم؛ و از جا برکنیم ساختار استبدادها.

شورای ملی تصمیم و شورای مدیریت گذار بر آن شدند تا در راستای رهایی کشور ایران و مردمان قهرمان‌شان و برای همبستگی و پایداری مشترک قدم بر دارند.

مبنای این همبستگی؛ احترام به حقوق انسانی؛ احترام به آرمان‌های ملی و میهنی و باور به مبانی سکیولار و دموکراتیک است. هدف این حرکت؛ گذار از جمهوری اسلامی و حرکت به سوی استقرار دموکراسی پایدار در ایران است.

گام‌های نخست این حرکت؛ ارائه چهره دموکراتیک و صلح طلبانه مردم ایران به جهانیان؛ تکیه بر هویت ملی مشترک و تاکید بر برابری و رفع تبعیض در همه زمینه‌ها بویژه در زمینه حقوق زنان و کودکان است.

آنچه در بیانیه آمده؛ چنین است: همفکری و راهیابی برای پاسخگویی به نیازها و وظایف سیاسی و راهبردی که انقلاب جاری بر دوش ما می‌گذارد عرصه مهمی از مناسبات دو جانبه ما را تشکیل می‌دهد.

این حرکت مشترک سیاسی دو شورا؛ ‌ که در پی ملاقات‌ها و مذاکرات گسترده میان دو جریان سیاسی شکل گرفته قدم نخست در راه ایجاد " جبهه مشترک حمایت از مبارزات مردم ایران" خواهد بود؛ جبهه مشترکی که می‌تواند تمامی نیروهای آزادیخواه و دموکرات را برای حمایت از انقلاب نوین مردم ایران (انقلابٍ ژن؛ ژیان؛ آزادی) گرد هم آورد.
بی شک در عصر روشنگری ایرانیان؛ مردم استبداد قرون وسطایی را پایان خواهند داد؛ رژیم ضد بشری را به گور تاریخی خود خواهند سپرد و‌شان و منزلت ایران و ایرانی را نزد جهانیان دوباره برخواهند گرداند.

کیقباد اسماعیل‌پور

[اطلاعیه مشترک شورای مدیریت گذار و شورای ملی تصمیم]



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy