Saturday, Dec 17, 2022

صفحه نخست » هشدار آنانیموس به مردم داخل ایران، پول‌های خود را از حساب‌های بانکی بردارید

kayhan.jpgکیهان لندن - گروه هکری «آنانیموس» (ناشناس) روز جمعه ۲۵ آذرماه اعلام کرد بعضی سامانه‌های مالی و بانکی از جمله «شاپرک» و زیرمجموعه‌ی آن را مختل کرده و در پیامی هشدار داد که در واکنش به سرکوب مردم در ایران به زیرساخت‌های بانکی حکومت حمله سایبری خواهد کرد.

گروه آنانیموس در توییتی اعلام کرده «طی چند روز آینده حملات زیرساختی گسترده به بانک‌های ایرانی در راستای قطع شبکه مالی سرکوبگران شروع خواهد شد. لطفاً پول‌های خود را خارج کنید. این یک هشدار جدی است. لطفا اطلاع‌رسانی کنید.»

پیش از این سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی گفته بود همزمان با اعتراضات در ایران زیرساخت‌های صنعتی تحت شدیدترین حملات سایبری قرار گرفته است.

نهادهای امنیتی هشدار داده بودند بانک‌ها برای مقابله با حملات سایبری ‌همیشه باید در وضعیت آماده ‌باشند.

کمتر از یک هفته پس از حمله سایبری این گروه به چند سامانه اصلی تجاری در ایران از جمله «سامانه جامع تجارت» (NTSW) از دسترس خارج شدند.

با ادامه بحران در ایران و وضعیت ناپایدار حکومت و افزایش نرخ ارز و سکه مردم تصمیم به خارج کردن پول‌ها از بانک‌ها گرفته‌اند. در همین ارتباط کارزار «خروج پول از بانک» به راه افتاده است. در چنین وضعیتی رسانه‌های داخلی گزارش‌هایی در مورد کمبود موجودی نقدی در بانک‌ها حتا شعب بزرگ بانک‌های دولتی منتشر شده است.

وبسایت «بازار» می‌نویسد «از برخی مناطق سطح شهر حاکی از آن است که خیلی از خودپردازها نه فقط پول نقد ندارند بلکه بعضا خاموش یا در دست تعمیر هستند. از طرفی نیز خیلی از بانک‌ها در پی ناآرامی‌های اخیر برای حفاظت از دستگاه‌های خود پرداز با تاریک شدن هوا برای آنها حفاظ درست کرده‌اند که نمی‌توان از آن استفاده کرد. این موضوع نیز بر افزایش میزان تقاضا برای پول نقد و کاهش خدمات رسانی بانک‌ها صحه گذاشته است.»

در همین گزارش آمده «با توجه به اعمال وضع مالیات بر تراکنش‌های بانکی بعضاً فروشندگان به بهانه‌های واهی اعلام می‌کنند که دستگاه کارت خوان آنها خراب است و از مشتریان درخواست پول نقد می‌کنند رواج چنین شیوه‌ای نیز استفاده از پول نقد را نسبت به گذشته زیاد کرده است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

محدودیت‌های اینترنتی نیز موضوع دیگری است که این روزها مردم را کلافه کرده و بر انجام نقل و انتقال پول تاثیرگذارشده است تا مردم برای انجام امورات روزانه مجبور به دریافت پول نقد از خودپردازها شوند. دستگاه‌هایی که البته اکثر آنها این روزها به دلیل استفاده فراوان از پول نقد خالی از اسکناس است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy