Monday, Dec 19, 2022

صفحه نخست » پیروزیِ بزرگِ مردمِ ایران به ویژه دختران و بانوان دلیر ایرانی، کوروش گلنام

Kourosh_Golnam.jpgویژه گویا

نکته مهم
اگر توجه کنیم بیرون‌انداختنِ حکومتِ اسلامی ایران از کمیسیون زنانِ سازمانِ ملل هنگامی انجام گرفته که جهان درگیرِ جنگِ اوکراین است که توجه و نیروی زیادی در حهان را به سوی خود کشیده است. یعنی از دیدِ جهانِ سیاست، قیام انقلابیِ مردمِ ایران در بدترین و سخت‌ترین زمانِ ممکن برای اثرگذاریِ یک روی‌دادِ دیگر بر جهان به ویژه در اروپا و آمریکا رُخ داده است. قیام انقلابیِ و پُرشکوه مردم ایران به ویژه جوانان، دختران و بانوان دلیرِ ایران با وجود قربانیان زیاد ولی چنان پُرشور و توان‌مند بود که غوغایی در جهان بپا کرد تا آن‌جا که بارها خبرهایِ جنگِ تجاوزگرانه و خونین روسیه در اوکراین را از رأس خبرها کنار زد. این مهم را اگر در کنار رای مثبت کمیسیون حقوقِ بشرِ سازمانِ ملل در تشکیل "کمیته حقیقت‌یاب" کنار یک‌دیگر بگذاریم آنگاه به اهمیت قیامِ انقلابی ولی آینده‌سازِ ایران و تکانه‌ و پشتیبانی گسترده‌ همه سویه‌ای که در جهان پدید آورده است بیش‌تر پَی خواهیم برد. من از کاربُرد این جمله خسته نمی‌شوم که: جهان در تسخیر جوانان، دختران و بانوان جان به‌لب‌رسیده، دلیر، خوش‌فکر و آینده‌سازِ ایران است!

یک خبر مثبتِ دیگر
پیوند بینِ شورایِ مدیریتِ گذار و شورای ملی تصمیم، خبر خشنود کننده‌ای بود که مدت‌ها خواست‌اش در میان بوده است. پشتیبانی از قیامِ انقلابی ِمردم ایران و در حالی‌که جوانان در کفِ خیابان از جان مایه میگذارند، دیگر جایی برای از دست‌دادنِ وقت، گروه‌گرایی و خودبینی باقی نمی‌گذارد. باید سپاس‌گزار کوشش‌هایِ کوشندگان در هر دو شورا بود با این امید که پیوند این دو شورا دیگر کنشگران را نیز به هم‌کاری با این شورایِ تازه، که من هنوز نامی برای آن ندیده‌ام، بپردازند.
***
شوربختانه ولی نیاز است که به یک نکته ناخوشایند، که این روزها گاه دیده می‌شود، نیز اشاره کرد:
کوشش برایِ ایجادِ پراکندگی
این موضوع تازه و ناشناخته‌ای نیست که سایبری‌ها با نام‌هایِ ساختگی گوناگون در جامه قلابیِ مخالف، همه کوششِ خود را می‌کنند. برایِ نمونه از زبان یک جمهوری‌خواه تندرو و یا چپِ سنتی بدترین ناسزاها را به پادشاهی‌خواهان می‌دهند یا واژگونه آن. البته دیده‌ام که خوانندگان بسیار هُشیارند و زود این‌ها را رسوا می‌‌کنند. بنابراین سایبری‌ها کله‌پا می‌شوند.
مهم ولی آن گروه اندک از مخالفانِ حکومت هستند که از خودخواهی، یا دگم و گروه‌گرایی کوشش می‌کنند تا در باره مخالفانِ دیدگاه خود سیاه‌نمایی کنند. این گروه از هم‌میهنان باید متوحه باشند که هرگونه کوشش برایِ سیاه‌نمایی دیگران با هر اندیشه و بهانه‌ای که داشته باشند، در راهِ دامن‌زدن به پراکندگی و در خدمت حکومتِ کودک‌کش اسلامی بکار خواهد رفت.
نگارنده بارها نوشته است که جمهوری‌خواه است ولی سال‌ها است که از حق مشروطه‌خواهان و یا دیگران نیز آشکارا پشتیبانی نموده‌است. آماری در دست نداریم ولی به گمان من دو نیروی مهمِ سیاسی در ایرانِ آینده نقش خواهند‌داشت. جمهوری‌خواهان و مشروطه‌خواهان (این نفی دیگر گروها نیست بلکه گمانه‌زنی از میزانِ هوداران آنان در جامعه است). به این موضوع نیز بارها اشاره شده است که مهم قانونِ اساسی، اجرای دقیق آن یعنی قانون‌مداری، که تنها دربرگیرنده مسئولان نیست و ما مردم نیز باید قانون‌گرا باشیم، گزینشی بودن و پاسخگو بودن از پایین‌ترین تا بالاترین مقام‌ها است نه شکلِ حکومت. آن کسانی که تبلیغ می‌کنند که پادشاهی‌خواهان می‌خواهند سیستم پادشاهی‌ای چون گذشته برپا کنند، نه وضع اجتماعی جامعه ایران و اثرِ ۴۳ سال زورگویی و فشار حکومتِ آدم‌خوار اسلامی را خوب ارزیابی کرده‌اند و نه جوانانِ آینده‌ساز و دختران و بانوانی که امروز به حق پرچم‌دار مبارزه آزادی‌خواهانه ایران هستند را خوب ارزش‌یابی نموده‌اند. بازگشتِ پادشاهی به شیوه گذشته از دیدِ و سنجشِ من ناشدنی است و جامعه امروزِ ایران آن‌را نخواهد پذیرفت. من این‌را نمی‌گویم، این‌همه تجربه، خون و قربانی چنین اجازه‌ای نخواهد داد.
نگارنده بیرون‌انداختنِ خفت‌بارِ حکومتِ اسلامی از کمیسیونِ زنانِ سازمانِ ملل را به همه مردمِ ایران به ویژه دختران و بانوانِ خستگی‌ناپذیر و دلیر ایران شادباش می‌گوید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy