Friday, Dec 23, 2022

صفحه نخست » مسعود پزشکیان: یک قانون اساسی نوشتیم اما جور دیگری عمل می کنیم

01_pezeshkian.jpgرادیو فردا - نماینده مجلس شورای اسلامی، نحوه برخورد با معترضان بازداشتی در ایران و محاکمه آن‌ها را مصداق رفتارهای «غیرقانونی» حکومت جمهوری اسلامی دانست و هشدار داد که جامعه ایران «به خاطر همین رفتارها ملتهب است».

مسعود پزشکیان روز جمعه دوم دی‌ماه به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: «مشکلی که وجود دارد، اجرای قانون است. ما در قانون اساسی داریم که حق ندارند کسی را بیش از ۲۴ ساعت بازداشت کنند و در بازداشت نگه دارند. یا این‌که متهم حتما باید بتواند وکیل داشته باشد و تفهیم اتهام شود. خب ما اگر به همین قانون اساسی عمل کنیم، مردم این‌طور عصبانی نمی‌شوند.»

به گفته این نماینده مجلس، «ما یک قانون نوشتیم اما یک کار دیگر و یک جور دیگر عمل می‌کنیم و این اشتباهات ماست که باعث شده جامعه به التهاب افتاده است».

آقای پزشکیان همچنین در مورد ادامه رفتارهای «فراقانونی» نهادهای حکومتی و مقامات جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت: «اگر بخواهیم باز هم تندروی کنیم و خارج از چارچوب‌های قانون برخورد کنیم، بازداشت کنیم و اطلاع ندهیم، خلاف قانون کاری کنیم و یا مثلا اضافه‌تر از زمان قانونی در بازداشت نگه داریم؛ اگر چنین کارهایی انجام دهیم وضعیت را بدتر خواهیم کرد که بهتر نمی‌شود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy