Saturday, Jan 7, 2023

صفحه نخست » نقدی به "دروغ اختصاصی" ایران اینترنشنال، عبدالستار دوشوکی

Abdolsatar_Doshouki_2.jpgتلویزیون ایران اینترنشنال که معرف حضور همه است در یک دروغ شیرین اختصاصی واضح مدعی شده است که بر اساس اطلاعات موثقی که از منابع داخل ایران به دست این تلویزیون رسیده پاسدار قاسم فتح‌اللهی فرمانده پایگاه بسیج ثارالله مسجد امام سجاد توسط اطلاعات سپاه ترور شده است. زیرا اطلاعات سپاه شک کرده است که قاسم فتح‌اللهی با بخشی از نیروهای امنیتی ناراضی در ارتباط بوده است. در خبر دروغ اختصاصی آمده است: " اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال حاکی است سازمان اطلاعات سپاه در هفته‌های گذشته به فتح‌اللهی مشکوک شده و او را تحت نظر قرار داده بوده است و اینکه سازمان اطلاعات سپاه در ادامه تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که فتح‌اللهی، تنها نیست و با بخشی از نیروهای امنیتی ناراضی که از سرکوب معترضان و شلیک به آنان خودداری می‌کنند در ارتباط است."

کاملا واضح و مبرهن است که اگر ذره ای صحت و درستی در این خبر می بود اطلاعات سپاه می بایست این شخص را دستگیر و شکنجه و تخلیه اطلاعاتی می کرد تا افراد مرتبط با خود را لو می داد و کل شبکه وابسته به قاسم فتح‌اللهی چه در پایگاه بسیج ثارالله مسجد امام سجاد و چه در خارج از آن بر ملا می شد. وظیفه اولیه یک نهاد اطلاعاتی مخوف مانند سازمان اطلاعات سپاه "کسب اطلاعات" به هر روشی است و حفظ "منبع اطلاعاتی" تا تخلیه کامل آن بدیهی به نظر می رسد.

برای افزایش هیجان و احساس افروزی در مخاطبین مشتاق این رسانه که تخصص عجیبی در یک کلاغ - چهل کلاغ و خوراندن مخلوطی از دروغ و دوغ و دوشاب به مخاطبین خود دارد, تلویزیون ایران اینترنشنال به سبک فیلم های پلیسی و هیجانی هالیوودی یک دستگاه بازی پلی‌استیش را وارد ماجرا می کند و مدعی می شود: "هنوز روشن نیست که کشته شدن فتح‌اللهی، نتیجه تلاش برای ضبط پلی‌استیشن و دستگیری او بوده و عملیات از کنترل خارج شده یا یک ترور عمدی و حساب‌ شده بوده است". یعنی اینکه تلویزیون ایران اینترنشنال منبع موثق خود را باور ندارد.

در اینکه اطلاعات سپاه مثل بقیه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم در ترور و شکنجه تخصص دارند شکی نیست. بحث نگارنده این نیست که سپاه چنین کاری را انجام نمی دهد, بلکه برعکس. ولی در این مورد مشخص و با این ادعای دروغین تلویزیون ایران اینترنشنال, عقل مخاطب باید به کمک او بیاید و از خود بپرسد چرا سپاه بجای دستگیری و شکنجه و تخلیه اطلاعاتی کامل قاسم فتح‌اللهی او را به همراه اطلاعات و رازهای با ارزش طلائی نهفته در سینه اش با چند گلوله به قبرستان بفرستد؟

اینکه تلویزیون ایران اینترنشنال در یک جنگ تبلیغاتی نیابتی در کنار قیام "زن زندگی آزادی" قرار دارد, امریست مثبت. اما این قیام بر اساس حق و حقیقت و درستی بنا شده است. لازم نیست آن را به دروغ های اختصاصی آلوده کرد. این نوع دروغها (همانند دروغ های وهم گونه آخوندی) توهین آشکار به شعور مخاطب است. اگرچه این روزها بنده مخاطب و بیننده ای این تلویزیون نیستم و اخبار آن را فقط در سایت گویا می بینم, اما برای هموطنان خود و مخاطبین این تلویزیون احترام قائلم و از آنها عاجزانه "درخواست تعقل" دارم.

عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

https://news.gooya.com/2023/01/post-72026.php

*ویژه خبرنامه گویا، دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع خبرنامه گویا را منعکس نمی کند



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy