Wednesday, Jan 25, 2023

صفحه نخست » تلاش‌های بی‌‌حاصل دست به دامن شدن اصلاح‌طلبان به خامنه‌ای

eslah.jpgنشست‌های اصلاح‌طلب‌ها در چارچوب شورای عالی امنیت ملی حکومت نیز متوقف شده است

ایندیپندنت فارسی - گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد چهره‌ها و نیروهای اصلاح‌طلب، درست در میانه موج گسترده سرکوب و اعدام‌ها، تلاش داشته‌اند به حاکمیت نزدیک شوند، اما علی خامنه‌ای، رهبر نظام جمهوری اسلامی، به‌ آن‌ها اعتنایی نکرده است و هیچ برنامه دیداری هم برای آن‌ها ترتیب داده نشده است.

روز چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه، خبرگزاری داخلی اینا، به‌نقل از محمد اشرفی‌ اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: شورای عالی امنیت ملی دو جلسه از اطلاح‌طلب‌ها دعوت کرد تا برای بررسی حوادث حاضر شوند و راهکارها ارائه دهند.

به‌گفته اشرفی‌ اصفهانی، چهره‌های اصلاح‌طلب دعوت شورای عالی امنیت ملی را پذیرفتند و در دو جلسه با ریاست علی شمخانی، دبیر شورای شورای عالی امنیت ملی، شرکت کرده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

به‌گفته این فعال اصلاح‌طلب، قرار بوده «آقایان» ترتیبی بدهند تا چهره‌های اصلاح‌طلب بتوانند با علی خامنه‌ای دیدار داشته باشند اما نه‌تنها این دیدار انجام نشد، بلکه جلسات با آن‌ها هم دیگر ادامه پیدا نکرد.

اشرفی‌ اصفهانی در بخش دیگری از گفت‌وگوی روز چهارشنبه خود با ایلنا خواست‌ها و مطالبات مردم را مشخصا «اقتصادی» توصیف کرد.

به‌گفته این فعال اصلاح‌طلب، علی خامنه‌ای اخبار و اطلاعات روز را می‌داند، اما در هر صورت «عقلا» و «علما» باید بنشینند راه‌حل اساسی برای حل مشکلات بیابند.

هم‌زمان روز چهارشنبه سعید شریعتی، از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا تایید کرد نیروهای اصلاح‌طلب‌، در میانه سرکوب خشونت‌بار معترضان و موج بازداشت‌ها و اعدام‌ها، در پی نزدیکی و گفت‌وگو با حکومت بوده‌اند، اما حکومت به آن‌ها بی‌اعتنایی کرده و بهایی نداده است.

شریعتی در پاسخ به این پرسش که چرا حکومت حاضر به شنیدن حرف‌های آن‌ها نیست گفت: به این دلیل که «بی‌اعتمادی» و «بدگمانی» وجود دارد.

به‌گفته شریعتی، برخی گمان می‌کنند اگر اصلاح‌طلب‌‌‌ها با سران قوا و آدم‌های موثر نظام حرف بزنند به آن‌ها مشورت غلط خواهند داد. به‌گفته این فعال اصلاح‌طلب، در حالی که «گفت‌وگو در اتاق بسته‌ای که گزارش آن هم منتشر نمی‌شود» هیچ ضرری ندارد.

پیشتر هم گزارش‌هایی منتشر شده بود که علی شمخانی دیدارهایی با برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب حذف‌شده از حاکمیت، از جمله مجید انصاری، معاون رئیس‌جمهوری در دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی و از نزدیکان خانواده خمینی، حسین مرعشی، از اقوام همسر علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی و بهزاد نبوی از چهره‌های مرتبط با سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی داشته است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال هم پیشتر در گزارشی نوشته بود دبیر شورای عالی امنیت ملی حکومت، از نمایندگان دو خانواده رفسنجانی و خمینی دعوت کرده است تا برای فرونشاندن اعتراض‌ها راهکار ارائه دهند، اما آن‌ها خودداری کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy