Saturday, Feb 4, 2023

صفحه نخست » پسرخالۀ مهسا امینی در پی تهدید به مرگ شدن، وارد فرانسه شد

amini.jpgرادیو بین المللی فرانسه - عرفان مرتضایی فعال کُرد ایرانی مقیم کردستان عراق و پسرخالۀ مهسا امینی که مرگ او در بازداشت گشت ارشاد، آغازگر اعتراضات جاری در ایران شد، در پی دریافت تهدید مرگ از سوی جمهوری اسلامی، به کمک وزارت امور خارجۀ فرانسه و دریافت ویزا از این کشور، صبح روز شنبه ۴ فوریه (۱۵ بهمن) وارد پاریس شد.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، عرفان مرتضایی پسرخالۀ مهسا امینی دختر کُرد جوانی که پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد جان باخت، گفته است که در پی آغاز جنبش اعتراضی در ایران، از سوی رژیم جمهوری اسلامی تهدید به مرگ شده و به همین دلیل خواستار مساعدت کشورهای اروپایی شده است.

این فعال کُرد ۳۴ ساله که از یک سال پیش در کردستان عراق مستقر شده است، ساعاتی پیش از سفر خود به پاریس، در گفتگو با تئو رُنودون خبرنگار رادیو بین‌المللی فرانسه در کردستان عراق گفت: «اکنون اطمینان دارم که می‌توانم به جایی بروم که در آن احساس امنیت کنم».

وی با اشاره به محل اقامت خود در اردوگاه کومله حزب کمونیست ایرانی در عراق، گفت: «من اینجا احساس امنیت نمی‌کنم؛ جرأت نمی‌کنم اردوگاه را ترک کنم؛ تنها دوستانم از من محافظت می‌کنند».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

عرفان مرتضایی با بیان اینکه بارها مورد تهدید قرار گرفته است، افزود: «پس از آنکه با رسانه‌های خارجی گفتگو کردم، پیام‌هایی دریافت کردم که اگر از اردوگاه خارج شوم، ربوده شده و به ایران بازگردانده خواهم شد و یا این که درجا کشته خواهم شد».

وی با بیان اینکه این اتفاق برای یکی از دوستانش افتاده، گفت که در سه روز گذشته پیام‌هایی تهدیدآمیز در اینستاگرام دریافت کرده که نشان می دهد به دنبال او هستند تا وی را به ایران بازگردانند.

عرفان مرتضایی در ادامه گفت: «پس از پنج ماه مبارزه، پس از پنج ماه مصاحبه با رسانه‌های سراسر جهان، اکنون تنها یک امید دارم: اینکه برای ادامه دادن به مبارزه در فرانسه در امنیت باشم».

عرفان مرتضایی افزود: «این سفر نه تنها جان من را نجات می دهد بلکه می‌توانم علیه رژیم جمهوری اسلامی نیز بجنگم».

وی ادامه داد: «در واقع، مبارزۀ من اکنون آغاز می شود؛ اکنون می خواهم این مبارزات را با دیگر معترضان و مخالفان حاضر در فرانسه به پیش ببرم و امیدوارم که خیلی زود بتوانیم آزادی ایران را جشن بگیریم».

عرفان مرتضایی از همان روزهای نخست اعتراضات ایران در پی جان باختن دختر خالۀ خود مهسا امینی، با رسانه های مختلف خارج کشور مصاحبه کرده بود. وی اکنون با ورود به خاک فرانسه، از این کشور درخواست پناهندگی خواهد کرد.

وی چند ماه پیش در مصاحبه‌ای گفته بود مأموران جمهوری اسلامی او را تهدید کرده‌اند که او را مانند روح‌الله زم ربوده و به قتل می‌رسانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy