Wednesday, Feb 15, 2023

صفحه نخست » دلار ترمز برید

dollar2.jpgرکوردشکنی تاریخی ارز در ایران؛ یورو از مرز ۵۰ هزار تومان گذشت

مسعود سالاری - 👈رادیو بین المللی فرانسه

در ادامه این رکوردشکنی‌ها روز چهارشنبه ۲۶ بهمن، قیمت هر یورو برای نخستین بار در تاریخ ایران به بالاتر از ۵۰ هزار تومان رسید و در بعدازظهر این روز در بالاترین میزان به قیمت ۵۰ هزار و ۴۲۰ ریال معامله شد.

هر دلار آمریکا نیز تا ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار آزاد تهران خرید و فروش شد و به این ترتیب بحران تورم پولی ابعاد تازه‌ای یافت.

یورونیوز: بدین ترتیب، بانک مرکزی ایران با وجود این که بارها اعلام کرده که نرخ بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد ولی همچنان در تعقیب آن در حال عرضه محدود دلار از طریق صرافی‌های تحت نظارت خود است.

گروهی از فعالان بازار ارز و کارشناسان اقتصادی، افزایش محدودیت‌های اعمال شده از سوی خزانه‌داری ایالات متحده برای انتقال دلار به ایران از مرزهای کشورهای همسایه به ویژه عراق و امارات عربی متحده، بالارفتن رقم کسری بودجه دولت، صعود مستمر حجم نقدینگی و نرخ تورم همزمان با رشد محدود اقتصاد ایران را از عوامل اصلی آغاز دور تازه صعود نرخ ارز در این کشور می‌دانند. در مقابل، مقام‌های دولتی تاکید دارند که نرخ‌های ثبت شده در بازار آزاد، غیرواقعی و تحت تاثیر تلاش‌های «دشمنان جمهوری اسلامی» است؛ نرخی که فاصله آن با قیمت عرضه شده از سوی صرافی‌های تحت نظارت بانک مرکزی ایران به کمتر از دو هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy