Wednesday, Feb 22, 2023

صفحه نخست » آلمان دو دیپلمات ایران را اخراج کرد + واکنش مسیح علینژاد

de.jpgرادیو بین المللی فرانسه - آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اعتراض به صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد زندانی دوتابعیتی ایرانی-آلمانی، دو کارمند سفارت ایران در برلین را اخراج کرده است. اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز حکم اعدام جمشید شارمهد را محکوم کرد و خواستار لغو آن شد.

وزارت خارجۀ آلمان روز چهارشنبه ۲۲ فوریه (۳ اسفند)، در بیانیه‌ای با اشاره به اخراج دو کارمند سفارت ایران در برلین، اعلام کرد که این دو دیپلمات ایرانی را «عناصر مطلوب» دانسته و به آنها دستور داده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن خاک آلمان را ترک کنند.

آنالنا بائربوک وزیر خارجۀ آلمان همچنین از احضار کاردار جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی خبر داد و تأکید کرد: «به او اطلاع دادیم که ما نقض گستردۀ حقوق یک شهروند آلمانی در ایران را نمی‌پذیریم».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

تنش‌ها میان ایران و آلمان پس از آن افزایش یافت که قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ٢ بهمن، اعلام کرد که دادگاه انقلاب تهران جمشید شارمهد شهروند ایرانی-آلمانی را به اتهام «افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی»، به اعدام محکوم کرده است.

استقبال مسیح علینژاد از اقدام آلمان: تمام دیپلمات‌های خامنه‌ای را از کشورهای غربی اخراج کنید

صدای آمریکا - در پی اخراج دو دیپلمات جمهوری اسلامی از آلمان، مسیح علینژاد با استقبال از این اقدام اخراج «تمام دیپلمات‌های حکومت خامنه‌ای» از خاک کشورهای غربی را خواستار شد.

مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، روز چهارشنبه سوم اسفند به اخراج دو دیپلمات جمهوری اسلامی ایران از خاک آلمان در اعتراض به صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد زندانی دوتابعیتی ایرانی آلمانی، واکنش نشان داد.

او در توییتی نوشت: «ما خواهان اخراج تمام دیپلمات‌های حکومت خامنه‌ای، به جرم همدستی در صدور و اجرای حکم اعدام هزاران زندانی و به گروگان گرفتن میلیون‌ها نفر، از خاک کشورهای غربی هستیم.»

خانم علینژاد جمهوری اسلامی را «یک حکومت قاتل» نامید که «لیاقت حضور در جامعه بین‌المللی را چه به عنوان سیاستمدار، ورزشکار و یا خبرنگار ندارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy