Wednesday, Mar 15, 2023

صفحه نخست » مقامات آمریکایی: دولت بایدن از آغاز، کشورهای منطقه را به توافق با رژیم حاکم بر ایران تشویق کرده است

biden.jpgخبرگزاری کنگره ملی ایرانیان - در حالی که نقش میانجی چین در توافق رژیم اسلامی حاکم بر ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط واکنش‌های گسترده‌ای را درباره چشم‌انداز گسترش نفوذ منطقه‌ای چین به همراه داشته، مقامات آمریکایی می‌گویند دولت بایدن نیز از آغاز فعالیت خود کشورهای منطقه را به دیپلماسی با رژیم اسلامی حاکم بر ایران تشویق می‌کرده است.

لورا روزن، روزنامه‌نگار آمریکایی، در گزارشی نوشت یک روز پیش از توافق تهران و ریاض برای از سرگیری روابط، یک دیپلمات ارشد آمریکایی به او گفت که دولت بایدن از آغاز کار خود کشورهای خلیج فارس را تشویق می‌کرد برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای با رژیم حاکم بر ایران وارد مذاکرات دیپلماتیک شوند.

این گزارش همچنین به اظهارات باربارا لیف، دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک، در ۱۸ اسفند اشاره کرد که در آن به گفت‌وگوهای «واضح» آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره چگونگی گشودن مذاکرات آنها با تهران اشاره کرد.

او با اشاره به تهدیدهای منطقه‌ای رژیم اسلامی حاکم بر ایران تاکید کرده بود، دیپلماسی تنها مختص کشورهای دوست نیست و باید از آن به عنوان ابزاری برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای استفاده کرد.

مطالب بیشتر در خبرگزاری کنگره ملی ایرانیان

این گزارش همچنین به اظهارات جاناتان لورد، از مقامات پیشین پنتاگون اشاره کرد که در یک مصاحبه گفته بود: ممکن است چین از توافق رژیم اسلامی حاکم بر ایران و عربستان برای جلوه دادن خود به عنوان یک میانجی بین‌المللی استفاده کند، اما اقدامات تهران و ریاض برای ارتباط با هم از دو سال پیش آغاز شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy