Friday, Mar 31, 2023

صفحه نخست » دو مزدور وابسته به جمهوری اسلامی در آتن محاکمه شدند

31-1.jpgایندیپندنت فارسی - دو مرد متهم به برنامه‌ریزی برای حمله به یک مرکز یهودیان در آتن، پایتخت یونان، روز جمعه در دادگاهی در این شهر محاکمه شدند.

افراد بازداشت‌شده متولد ایران و شهروند پاکستان معرفی و به همکاری با حکومت ایران برای حمله به مرکز یهودیان خباد در آتن متهم شده‌اند. هویت دقیق افراد بازداشت‌شده هنوز اعلام نشده است.

خباد یک نهضت مذهبی یهودیان سنتگرا است که در قالب امور خیریه به یهودیان نیازمند کمک می‌کند. مرکز خباد آتن شامل یک کنیسه و همچنین یک رستوران و خواربار‌فروشی در مرکز این شهر است.

روزنامه تایمز اسرائیل روز جمعه ۳۱ مارس (۱۱ فروردین)، در گزارشی به‌نقل از پلیس و مقام‌های امنیتی یونان نوشت تحقیقات درباره دامنه فعالیت‌های تروریستی افراد بازداشت‌شده و ارتباط آن‌ها با حکومت ایران ادامه دارد.

بازرسان می‌خواهند مطمئن شوند آیا مظنونان قصد حمله به اماکن دیگر را داشته‌اند یا خیر. به‌نوشته تایمز اسرائیل، پلیس چند مرکز دیگر در آتن و همچنین در جنوب این کشور و نیز مکانی در جزیره زاکینتوس، در غرب یونان، را بازرسی کرده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد که مقام‌های امنیتی یونان چندین سلاح خودکار و کپسول‌های انفجاری از مظنونان کشف کرده‌اند.

سفارت جمهوری اسلامی در آتن روز پنجشنبه با انتشار پیامی ارتباط افراد بازداشت‌شده با حکومت ایران را رد کرد و آن را «سناریو ناشیانه» اسرائیل معرفی کرد.

به‌نوشته سفارت جمهوری اسلامی در آتن، انتشار این گزارش‌ها به‌منظور انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن روی تحولات داخلی اسرائیل است.

روز جمعه، هم‌زمان با برگزاری دادگاه در آتن، الی کوهن، وزیر خارجه اسرائيل، در یک نشست مشترک با وزرای خارجه یونان و قبرس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک «سازمان تروریستی» خواند و گفت حکومت ایران یک خطر برای امنیت کل جهان است.

دولت اسرائیل از مقام‌های یونانی برای پیگیری‌های امنیتی و قضایی این پرونده تشکر کرده است.

به‌گفته منابع اسرائیلی، سازمان اطلاعات ملی این کشور، موساد، اطلاعاتی درباره مظنونان را در اختیار دولت یونان قرار داده است.

از جمله اطلاعاتی که در اختیار مقام‌های یونانی قرار گرفته این است که افراد بازداشت‌شده با شبکه‌ای در ایران همکاری داشته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، متهم دیگر این پرونده در ایران است و به طور غیابی در دادگاه آتن محاکمه می‌شود. به‌ نام و هویت فرد سوم هیچ اشاره‌ای نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy