Sunday, Apr 16, 2023

صفحه نخست » از این دولت (نظام) اصلاحات بن‌سلمانی نخواهید، گفتگوی جنجالی یاسر عرب با انصاف نیوز

arab.jpgگفتگوی یاسر عرب با انصاف نیوز

دفتر رئیسی می‌خواستند رئیسی اپوزیسیون دولت خودش باشد

انصاف نیوز: از ارتباطی که با دفتر آقای رئیسی داشتید هم بگویید.

من نگاهم این است که در هر جایی و در مقابل هر شخصی باید فرایند گفت‌وگو را باز نگه داشت. و به بهینه‌سازی امور تا حد وسع کمک نمود. فی‌المثل عرض می‌کنم، همین روزها به دوستان عرض کردم الآن اگر من بتوانم با خواننده گرامی جناب داریوش هم گفت‌وگو کنم این کار را می‌کنم و فکر می‌کنم مفید هم خواهد بود، چون ایشان را انسان عاقل‌تری از مابقی این اپوزیسیون کاسب و هیجانی می‌بینم.

در همکاری با دفتر آقای رئیسی آنها تماس گرفتند من که از سال ۹۶ گفته و نوشته‌ام که قد و قواره‌ی آقای رئیسی ریاست جمهوری نیست. اتفاقاً به دلیل مخالفت با ایشان بود که مشکلات من در تولید، در رسانه، در صداوسیما و ممنوع‌التصویر شدن شروع شد.

به هر حال با من تماس گرفتند که در فرم به مشکل برخورده‌اند و نیاز به کمک دارند؛ من هم گفتم فقط اگر قصد تغییر دست‌فرمان دارید می‌توانم کمک کنم. در این مدت ما با یکی از معاونت‌های نهاد ریاست جمهوری در موضوعات مختلف گفت‌وگو داشتیم. این گفت‌وگوها حدوداً یک سالی طول کشید. به شکل خلاصه هیچ عمل مثبتی در خلال و یا بعد از این ارتباط انجام نشد و هیچ بودجه‌ای هم توسط ما دریافت نشد.

در این مدت هر دو طرف این گفت‌وگوها فهمیدند که این دولت ظرفیت ایجاد کوچک‌ترین تحولی را ندارد و اوضاع همین‌طور خواهد بود.

اما کمک اصلی‌ای که این‌ها از ما می‌خواستند این بود که کمک کنیم برند شخصی حاج آقای رئیسی از جایگاه فعلی ایشان و دولت جدا شود و حتی تا حدودی بتواند نقش اپوزیسیون دولت خود را هم ایفا کند، طوریکه برند شخصی ایشان و شان مطالبه‌گریشان حفظ شود.

اصلاحات بن‌سلمانی از آقای رئیسی نخواهید!

انصاف نیوز: همراهان شما در این گفت‌وگوها چه کسانی بودند؟

یک نفر را می‌توانم نام ببرم؛ جناب مرتضی کیا.

انصاف نیوز: دقیقاً از چه زمانی شروع شد؟

دو یا سه ماه بعد از رأی آوردن آقای رئیسی. دقیقش را بخواهم بگویم یک گفت‌وگو یا مونولوگی آقای رئیسی داشتند که همه‌چیزش بد بود؛ نور بد، حرف‌ها بد و.... چندین مرتبه هم این فیلمبرداری کات خورده بود، چون بیان این بنده خدا منقح و مرتب نبود. از ما کمک خواستند که ایشان چه بگوید یا در چه شرایطی بگوید و در ادامه اینکه نظرات اصلاحی بدهید که چه کارهای خوبی می‌شود در کشور کرد؟

من یک مثال خرد از این گفت‌وگوها می‌زنم؛ ما گفتیم در مدارس دخترانه چرا باید حجاب اجباری باشد، درحالیکه همه با یکدیگر محرم هستند؟! پاسخ جالبی داشتند، گفتند آقای عرب اصلاحات بن‌سلمانی از آقای رئیسی نخواهید!

یک مثال دیگر عرض کنم قبل عید نوروز که ما آنجا رفتیم، گفتند دولت قرار است کاری برای تصادفات جاده‌ای کند. فکر می‌کنید طرح پیشنهادی آقای رئیسی برای کاهش سوانح جاده‌ای چه بود؟ حاج‌آقا گفته بودند که ۵۰ کامیون خاک در نقاط حادثه‌خیز در پیچ جاده‌ها خالی کنیم.

انصاف نیوز: سال گذشته ایشان در مورد فقر مطلق هم مطلبی عنوان کردند آن هم پیشنهاد شما بود؟

خیر؛ پیشنهاد من این بود که به مناسبت نوروز اینبار رئیس جمهور به جای کاخ ریاست جمهوری به میان مردم بیاید و پیام نوروزی‌اش را هم همین بین بگوید. این طرح من بود که به مسجد جامع خرمشهر و بک گراند قرار دادن مومنین و مومنات به عنوان آکساسوار صحنه تبدیل شد. ما این طرح‌ها را که می‌دادیم به این امید بودیم که شاید احتمال تاثیری باشد، خب در دراز مدت دیدیم که نیست متاسفانه!

رئیسی، رئیس جمهوری با توانایی اداره‌ی یک دفتر ازدواج و طلاق

انصاف نیوز: آقای هاشمی، آقای خاتمی، آقای احمدی‌نزاد، آقای روحانی هر کدام گفتمانی داشته‌اند. آقای رئیسی چطور؟

ایشان خودش گفته است من سرباز ولایتم؛ آمده‌ام گام دوم انقلاب در بیانیه‌ی رهبری را اجرایی کنم و گفتمانی هم ندارم.

انصاف نیوز: همین را هم می‌تواند انجام دهد؟

خیر! اصلاً ایشان کننده نیست! آقای رئیسی در بهترین حالت می‌تواند یک دفتر ازدواج و طلاق را اداره کند آن هم با کمک دیگران!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy