Thursday, Jul 20, 2023

صفحه نخست » ربات‌ جنسی هوش مصنوعی به‌زودی می‌تواند جای شریک انسانی را بگیرد

jensi.jpgبا پیشرفت‌های فناوری، سیستم‌های رایانه‌ای به مغز انسان متصل می‌شوند و کاری می‌کنند که فکر کند با انسانی دیگر در تعامل است

ایندیپندنت فارسی - یک مدیر ارشد سابق گوگل پیش‌بینی می‌کند که ربات‌های جنسی هوش مصنوعی می‌توانند انسان را از شریک در رختخواب بی‌نیاز کنند.

به گزارش نیویورک پست، مو گاودت می‌گوید هوش مصنوعی می‌تواند «عشق و رابطه را از نو طراحی کند»، به‌طوری که انسان نتواند تفاوت میان مواجهه‌های توام با جاذبه جنسی در زندگی واقعی را از آنچه به‌صورت مصنوعی خلق می‌شود تشخیص دهد.

گاودت معتقد است انسان‌ها به‌زودی می‌توانند رابطه جنسی را از طریق هدفون‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مانند ویژن پرو اپل یا کوئست ۳ شبیه‌سازی کنند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

به گفته گاودت، این هدفون‌ها با استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی کاری می‌کنند که افراد فکر کنند ربات جنسی انسان واقعی است.

این مدیر سابق گوگل می‌گوید با پیشرفت‌های فناوری، سیستم‌های رایانه‌ای به مغز انسان متصل می‌شوند و کاری می‌کنند که فکر کند با انسانی دیگر در تعامل است.

او در ادامه با اشاره به پیچیدگی و مشکلات روابط انسان در زندگی واقعی، می‌افزاید: «اگر چند سال جلوتر فکر کنیم و به نورالینک و سایر راه‌های ارتباط مستقیم با سیستم عصبی فکر کنیم، اصلا چرا به یک انسان دیگر نیاز داشته باشیم؟»

گاودت معتقد است حتی محرک‌های روحی و عاطفی همراه با رابطه جنسی را می‌توان به‌صورت مصنوعی بازآفرینی کرد.

او توضیح می‌دهد همه این‌ها سیگنال‌های مغزی است که از مصاحبت، و میل جنسی لذت می‌برید‌ــ می‌شود آن را شبیه‌سازی کرد.

گاودت با اشاره به این بحث داغ که آیا ربات‌های هوش مصنوعی را می‌‌توان آگاه در نظر گرفت، می‌گوید اگر مغز انسان قانع شود که آن‌ها واقعی‌اند، این سوال دیگر موضوعیت ندارد.

او می‌گوید: «ما غرق این دست بحث‌ها شده‌ایم که آیا زنده‌اند، آیا آگاه و دارای احساس‌اند، اهمیتی ندارد، اگر مغز من باور می‌کند که هستند، پس هستند.»

در سال‌های اخیر، پیشرفت‌ها در زمینه هوش مصنوعی به این نگرانی دامن زده است که در صنایع دانش‌بنیان، ربات‌ها جای انسان‌ را بگیرند و منتقدان خواستار توقف پژوهش و توسعه حوزه هوش مصنوعی شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy