Friday, Jul 21, 2023

صفحه نخست » انتشار تصاویری منتسب به رابطه جنسی مدیر‌کل ارشاد گیلان با مردی جوان +۱۸

rt.jpgایران اینترنشنال - پس از انتشار تصاویری که گفته می‌شود مربوط به رابطه جنسی رضا ثقتی، مدیرکل ارشاد استان گیلان با یک مرد دیگر است، او را برکنار کردند. رسانه‌های محلی دلیل این برکناری را «برخی حواشی» ذکر کرده و گفتند عبدالرضا علی‌پناه جانشین او شده است. مقامات رسمی هنوز واکنشی نشان نداده‌اند.

چهارشنبه ۲۸ تیر ویدیویی در کانالی تلگرامی منتشر شد که به گفته منتشر‌کنندگان، مربوط به رابطه جنسی رضا ثقتی، موسس «کارگاه عفاف و حجاب» در گیلان، با یک مرد جوان با هویت نامشخص و در محل «مهمانسرای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان» است.

در این ویدیو، مردی که گفته می‌شود مدیرکل ارشاد استان گیلان است با شریک جنسی خود درباره محل دفن هوشنگ ابتهاج، شاعر ایرانی که چندی پیش درگذشت گفت‌وگو می‌کند.

در ویدیویی دیگر هم تصویری محو و سایه‌وار از ارتباط و عمل جنسی میان دو مرد در همان مکان دیده می‌شود.

مواضع پیشین رضا ثقتی و تاکیدش بر حجاب اجباری

01.jpgرضا ثقتی که آذر ۱۴۰۰ از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت ابراهیم رئیسی به عنوان مدیرکل در گیلان منصوب شد، پس از انتشار این فیلم بدون توضیح خاصی برکنار و فرد دیگری به عنوان سرپرست اداره کل ارشاد این استان معرفی شد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او که همواره مواضع تندی در دفاع از حجاب تحمیلی نشان می‌داد، اواخر خرداد ماه امسال گفته بود قرار است کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، «قرارگاه عفاف و حجاب محله‌محور» را در این استان تشکیل دهند.

او یک ماه پیش از آن و در اردیبهشت ماه نیز از تشکیل «هایپرمارکت حجاب» و همچنین برگزاری «نمایشگاه بزرگ عفاف و حجاب با حضور ۸۰ برند ایرانی» در گیلان خبر داده بود.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام هم موضوع پوشش اختیاری زنان را با عنوان «زننده» توصیف کرده و آن را محصول «ولنگاری فرهنگی» دولت حسن روحانی در هشت سال گذشته خوانده بود.

1111.jpgدر تصویر یک استوری اینستاگرامی صفحه ثقتی که کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، آمده است: «کمک کنید دولت جدید به صورت ویژه بتوانند ظواهر فرهنگی شهر را التیام ببخشند. این صحنه‌های نامناسب فرهنگی در شأن فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما نیست.»

اشکان خطیبی، بازیگر و خواننده، در واکنش به این برکناری در توییتر خود نوشت که اداره‌کل ارشاد گیلان از سال ۹۷ به تمام درخواست‌های مجوز کنسرت او در شهرهای رشت و انزلی «جواب منفی» داده است.

به گفته خطیبی، مدیرکل ارشاد در جواب سوال تهیه‌کننده که پرسیده بوده چه مشکلی با او دارند، گفته بوده: «این می‌خواهد بیاید اینجا روی صحنه کثافتکاری کند. من نمی‌گذارم.»

گفته می‌شود رضا ثقتی که متولد سال ۱۳۵۷ در رشت است، متاهل بوده و سه فرزند دختر دارد.

03.jpgاو پیش از آنکه به‌ عنوان مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان منصوب شود، مسوول ایثارگران این اداره‌کل بوده و با تاسیس نشریه «قلم» کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد استان گیلان، سردبیری آن را بر عهده داشته است.

ثقتی با بیش از ۱۹ سال سابقه کار در بخش‌های مختلف اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت (چهار سال)، مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان (شش سال)، مسوول امور ایثارگران اداره‌‌کل (سه سال)، مدیر مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیای رشت (سه سال)، مدیر صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران استان (سه سال) و دبیری نخستین جشنواره همزمان فیلم فجر در استان گیلان را بر عهده داشته است.

02.jpgجانشین رضا ثقتی در اداره‌کل ارشاد گیلان کیست؟

در خبرهایی که رسانه‌های داخلی از برکناری ثقتی منتشر کرده‌اند، گفته شده فردی به نام عبدالرضا علی‌پناه به عنوان سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، به‌عنوان جانشین ثقتی منصوب شده است.

به گفته رسانه‌ها، علی‌پناه تاکنون معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بوده اما در سوابقش «معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل ارشاد استان تهران»، «ریاست ادارات فرهنگ و ارشاد شهرهای شهریار، شمیرانات، بهارستان و تهران» هم به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، علی‌پناه اکنون در دانشگاه هم تدریس می‌کند و «سوابق پژوهشی در حوزه ادبیات» نیز دارد.

او دانش‌آموخته رشته ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد و دانشجوی مقطع دکترا در همین رشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy