Wednesday, Jul 26, 2023

صفحه نخست » این خبط بزرگ نمی‌تواند بدون اطلاع و تایید شخص رهبری باشد

tajzadeh.jpgمسئولیت پیامدهای شوم بازگشت گشت ارشاد بر عهده خامنه‌ای است

رادیو فردا - مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی، در پیامی از زندان اوین تهران نسبت به تبعات بازگشت گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها هشدار داد و مسئولیت آن را بر عهده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، دانست.

آقای تاج‌زاده که از تیر ماه سال گذشته در زندان به‌سرمی‌برد در پیام خود بازگشت گشت‌های ارشاد را «دهن‌کجی آشکار به مردم و حقوق و آزادی‌هایشان» خوانده و تاکید کرده است که این رخداد «پیامدهای شومی» خواهد داشت و از جمله «به انسجام اجتماعی و وحدت ملی ایران لطمه می‌زند و جامعه را به‌سمت دو قطبی‌ شدن می‌برد».

طی روزهای اخیر گزارش‌هایی از بازگشت گشت‌های ارشاد به خیابان‌های ایران برای مقابله با زنانی که از حجاب اجباری سر باز می‌زنند، منتشر شده است. سخنگوی نیروی انتظامی نیز روز ۲۵ تیر از استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده برای آن چه مقابله با «بی‌حجابی» خواند، خبر داد و تهدید کرد که در نتیجه استقرار این گشت‌ها با کسانی که به گفته او، «پوششِ خارج از عرف» دارند و «همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار می‌کنند»، برخورد خواهد شد.

مصطفی تاج‌زاده که در دولت محمد خاتمی معاونت سیاسی وزارت کشور را بر عهده داشت نوشته است: «با تجربه‌ای که در وزارت کشور دارم تردید ندارم که این خبط بزرگ نمی‌تواند بدون اطلاع و تایید شخص رهبر [جمهوری اسلامی] باشد و در نتیجه مسئولیت پیامدهای شوم آن در درجه نخست، بر عهده شخص آقای خامنه‌ای است و پاسخ‌گویی را باید از او طلب کرد.»

این فعال سیاسی سپس افزوده است: «رهبر [جمهوری اسلامی] مکرراً "امنیت" را از دستاوردهای مهم نظام برای ایرانیان می‌خواند، حال آنکه تجدید گشت ارشاد، سلب‌کننده "امنیتِ" روانی و فیزیکی بسیاری از شهروندان ایران است و می‌تواند بار دیگر، به عصیان جوانان منجر شود که مسئولیت آن در درجه اول با شخص رهبر است.»

آقای تاج‌زاده در نهایت تاکید کرده که «حجاب اجباری و گشت ارشاد نه توجیه شرعی دارد و نه وجاهت سیاسی؛ آن‌چه بازگشت‌ناپذیر است روند مبارزات آزادی‌خواهانه و عدالت طلبانه ملت ایران است».

پیش از این محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، گفته بود که با بازگشت مجدد فعالیت گشت ارشاد و نیز برخوردهاى پلیسی، امنیتى و احکام قضایى نامتعارف در رابطه با مسائل اجتماعی و زنان، «خطر خودبراندازى بیش از پیش خودنمایى مى‌کند».

همچنین مجمع مدرسین و محققین حوزۀ علمیه قم نیز که تشکل روحانیون نزدیک به جناح اصلاح‌طلب محسوب می‌شود، برخورد خشونت‌آمیز پلیس با زنان به خاطر تن ندادن به حجاب را «غیرانسانی»، «غیرقانونی» و «غیرشرعی» و «سیاستی شکست‌خورده» خوانده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy