Monday, Aug 21, 2023

صفحه نخست » بوسه دردسرساز رئیس فدراسیون اسپانیا جنی هرموسو

تنها یک «ژست طبیعی محبت‌آمیز» بود

یورونیوز - ابراز خوشحالی «حاشیه‌ساز» لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در مراسم اهدای جوایز پس از فینال جام جهانی ۲۰۲۳ در سیدنی مساله‌ساز شد.

31.jpgاسپانیا در نهمین فینال جام جهانی زنان با یک گل بر تیم فوتبال زنان انگلیس غلبه کرد و جام جهانی را برای نخستین بار به خانه ‌برد.

در مراسم اهدای جوایز، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور بازیکنان را در آغوش گرفته و از آنها قدردانی کرد. اما لحظه در آغوش گرفتن و بوسه بر جنیفر (جنی) هرموسو، هافبک اسپانیایی حاشیه‌ساز شد. برخی مدعی شدند که آقای روبیالس بر لبان هافبک اسپانیا بوسه‌ای عاشقانه زده و از او خواستند در این باره توضیح داده و عذرخواهی کند.

واکنش‌ها به این مساله متفاوت بود، از شخص رئیس فدراسیون که آن را نوعی «مساله‌سازی حاشیه‌ای» خواند تا وزیر برابری اسپانیا که این نوع بوسه را تقبیح کرد.

آقای روبیالس در واکنش به انتقادها گفت «بوسه [عاشقانه] با جنی؟ احمق‌ها همه‌جا هستند.»

ایرنه مونترو، وزیر برابری اسپانیا در توییترش نیز بوسه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را شکلی از «خشونت جنسی» توصیف کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

در همین حال میکل ایستا، سرپرست وزارت فرهنگ و ورزش اسپانیا نیز روز دوشنبه به رادیو آر.‌ان‌.ای گفت: «چنین بوسه‌ای غیرقابل قبول است. رئیس فدراسیون باید در این زمینه عذرخواهی کرده و توضیح دهد.»

در همین حال این بوسه دردسرساز موجی از انتقادها را نسبت به آقای روبیالس در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت.

واکنش متناقض هافبک اسپانیا به ماجرای «بوسه»

32.jpgجنی هرموسو، هافبک اسپانیایی نیز پس از بازی در یک پخش زنده اینستاگرامی گفت که «از این رفتار خوشش نیامده» اما کمی بعد هرموسو اعلام کرد که این لحظه در واقع نشانگر یک «ژست طبیعی محبت‌آمیز دو طرفه و خودجوش» بوده است.

به گفته این فوتبالیست «این بوسه ناشی از شادی فراوان ناشی از قهرمانی در جام جهانی بود. رئیس فدراسیون و ما ارتباط خوبی با هم داریم، رفتار او با همه ما فوق‌العاده بود.»

او همچنین تاکید کرد: «ما قهرمان جام جهانی زنان شده‌ایم و نمی‌خواهیم از موضوع اصلی منحرف شویم.»

این هافبک ۳۳ ساله با قد ۱۷۴ سانتی‌متر از سال ۲۰۱۱ برای تیم اسپانیا توپ می‌زند.

قهرمانی تیم فوتبال زنان اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۳ به میزبانی استرالیا و نیوزیلند، نخستین تجربه قهرمانی برای این تیم در جام جهانی فوتبال زنان است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy