Friday, Aug 25, 2023

صفحه نخست » علت اصلی اتخاذ شیوه تشنج زدائی با همسایگان و دیگران از سوی رژیم اسلامی، علی اکبر امیدمهر

Aliakbar_Omidmehr.jpgابراهیم رئیسی در دیدار با شی جین پینگ، در اجلاس اخیر بریکس، ایالات متحده را، به یک جانبه گرائی متهم و افزوده، که ایران، آماده تقویت همکاری‌های دوجانبه و روند چند جانبه گرائی است. رژیم اسلامی، به همراه چهار کشور دیگر از جمله عربستان، در اجلاس مزبور به عضویت بریکس پذیرفته شدند. باقری معاون سیاسی وزارت خارجه نیز، در صدا و سیمای رژیم اظهار داشت. جنبش مهسا موجب تحرکات نظام در یک سال گذشته، در زمینه روابط خارجی و از سرگیری مناسبات سیاسی با عربستان و مذاکرات اتمی با آمریکا و غرب شده و هدف از این اقدام، جلوگیری از تشکیل یک جبهه واحد از سوی غرب و کشورهای منطقه، علیه تهران بوده است.

سنگ بنای دکترین همزیستی مسالمت شرق با غرب در اجلاس ۱۹۷۳ هلسینکی گذاشته و از آن پس بجای جنگ سرد و تولید بمب اتمی و ذخیره آن از سوی شوروی و آمریکا، فصل جدیدی از تاریخ مناسبات بین المللی آغاز گردید. قرائن نشان میدهد. که رژیم اسلامی، اساس دکترین همزیستی مسالمت آمیز را پذیرفته، یا فعلا تقیه نموده، که از بحران ناشی از خیزش مهسا بطور موقت هم که شده، عبور نموده جان سالم به در برد. جمهوری اسلامی اوایل سال جاری، روند تشنج زدائی و گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه و در راس آن عربستان را، اعلام نمود.
جنبش مهسا گرچه بطور کامل به هدف خود نائل نگردید. اما رژیم را، از نظر داخلی و خارجی تضعیف و رسوا نمود. اکنون در آستانه سالگرد خیزش مردم در ۲۵ شهریور، اتخاذ چنین استراتژی، حاکی از این است. که خامنه‌ای به این نتیجه رسیده، که ملت ایران مهمترین دشمن وی و رژیم‌اش بوده و برای ایستادگی در مقابل این دشمن اصلی داخلی، باید به بیگانگان باج بدهد. بعد از نوکری چین و روسیه، اکنون تسلیم شدن در برابر عربستان و التماس برای بهبود روابط با بقیه کشورها، این دشمنی با ملت را بیشتر آشکار می‌کند. اما همانطور که شوروی و اروپای شرقی، علیرغم اتخاذ تشنج زدائی و همزیستی مسالمت آمیز، فرو پاشیدند. این فروپاشی بسراغ رژیم نیز خواهد رفت. زیرا کافی است جرقه قیام دیگری شعله ور گردد. کل این بساط رفتنی است.

علی اکبر امیدمهر



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy