Thursday, Aug 31, 2023

صفحه نخست » حکومتِ پزشک‌کُش، مسعود نقره‌کار

Masoud_Noghrehkar.jpgبه یاد آر پزشکان، پرستاران و کادرهای بهداشتی و درمانی‌ای را که حکومت اسلامی در جنبش زن، زندگی، آزادی جان‌شان راگرفت. یاد آر دکتر آیدا رستمی، دکتر آزاد حسین‌پوری، دکترپریسا بهمنی، دکترمائده جوانفر، دکترآیلار حقی، دکترابراهیم ریگی، دکترمسعود احمدزاده را که جان در راهِ آزادی فدا کردند.

پزشک کُشی حکومت اسلامی تازگی ندارد، "گَله‌های وحوش حاکم" از ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ با تیرباران دکتر محمدرضا عاملی تهرانی و بعد اعدام جمشید اعلم و بقایی یزدی پزشک کُشی را از پشت بام مدرسه علوی و رفاه آغاز کردند. حاکم شرع خمینی، صادق خلخالی پزشک کُشی‌اش را با تیرباران دکتر ابوالقاسم رشوند سرداری ادامه داد، دکتر رشوند جراح ۲۷ ساله در تاریخ ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۸ در پاوه با حکم خلخالی تیرباران شد.

در انقلاب فرهنگی برای اینکه به گفته عبدالکریم سروش دانشگاه‌ها "سراپا عطر و بوی اندیشه اسلامی بخود بگیرند و گلستان‌های معطری شوند" پزشک گرانقدر دکتر اسماعیل نریمیسا را به گفتۀ دادستان انقلاب خوزستان "چون دانشجویان مجروح را درمان و پانسمان کرده بود، اعدام کردند.

pezeshkan.jpgدر کشتارهای سال‌های ۶۰ و ۶۷ دکتر احمد دانش، نخستین جراح پیوند کلیه در ایران و ده‌ها پزشک به دار آویخته شدند. قتل پرفسورمنوچهرحکیم (استاد تشریح - اندام شناسی) در۲۲ دی ماه ۱۳۵۹ در مطب‌اش در تهران و قتل فجیع دکتر کاظم سامی نشان داد که پزشک کُشی حکومت اسلامی فقط به اعدام پزشکان در زندان‌ها و قتل در شکنجه گاه‌ها ختم نمی‌شد. خانه، خیابان، مطب و بیمارستان قتلگاه بسیاری از پزشکان شد. در لیست پزشکان به قتل رسیده توسط آدمکشان اسلامی و نیز پزشکان اعدامی، تعدادی از پزشکان بهائی هستند که به طرز فجیعی به قتل رسیدند. قتل دکتر فیروز نعیمی، رئیس سازمان بهداشت همدان در زیر شکنجه، و زجرکش کردن پزشک خوشنام دکتر ناصر وفائی دو نمونه‌اند: "جسد دکتر وفائی در حالی تحویل خانواده وی شد که ران‌ها و پاهای وی رشته رشته پاره شده بود و..."
و کشتند بسیارانی از پزشکان دگراندیش را، دکتر غلامحسین ابراهیم زاده و دکتر رامین پوراندرجانی را، کشتاری که هنوز ادامه دارد. امروز نام‌های این عزیزان به صدها رسیده است، کشتار صدها پزشک، دندانپزشک، پرستار و متخصصان و کادرهای بخش خدمات بهداشتی و درمانی در طول ۴ دهه حیاتِ جهل و جنون و جنایت ونکبت، لیستی که تاریخ بشریت مشابه‌اش ثبت نکرده است.

***
پزشکان دگراندیش که در حکومت اسلامی اعدام شدند، مسعود نقره کار
پزشکان را تنها نگذاریم!، مسعود نقره کار
پزشکان و سیاست، مسعود نقره کار
نقش پزشکان در "جنبش زن، زندگی، آزادی"، مسعود نقره کار



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy