Monday, Dec 19, 2022

صفحه نخست » پزشکان را تنها نگذاریم! مسعود نقره‌کار

noghrehkar.jpgحکومت اسلامی درحیات چرکین و ننگین ۴۳ ساله‌اش صدها پزشک، پرستار و کادرخدمات بهداشتی و درمانی را به اشکال مختلف به قتل رسانده است. این حکومت پزشک کُشی را بر پشت بام مدرسه علوی و رفاه از ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ با تیرباران دکتر محمد رضا عاملی تهرانی و بعد با اعدام دکترجمشید اعلم ودکتر بقایی یزدی و... شروع کرد و تا به امروز ادامه داده است.

تازه ترین قربانی حکومت اسلامی از جامعه پزشکی، دکتر آیدا رستمی ست. " آیدا رستمی پزشک عمومی بود که به صورت ناشناس در محله اکباتان تهران به معترضان که در اعتراضات مجروح شده بودند، در خانه‌های‌شان کمک‌های پزشکی می‌کرد. او در ۲۱ آذر ۱۴۰۱ برای تهیه وسایل مورد نیازش، از خانه یکی از مجروحان خارج و سوار خودروی شخصی خود می‌شود تا به یکی از داروخانه‌های شبانه‌روزی برود اما پس از آن از او خبری نمی‌شود. فردای آن روز، کلانتری اکباتان با خانواده او تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند که برای تحویل جسد او مراجعه کنند. در کلانتری به خانواده او گفته شد که علت مرگ او تصادف است. اما وقتی خانواده آیدا رستمی با اصرار درخواست کردند که پیکر او را ببینند، مشخص می‌شود که هیچ شباهتی به بدنی که تصادف کرده ندارد. دست‌هایش شکسته، نیمه راست صورتش له شده، بینی او خرد شده و چشم چپ به صورت کامل تخلیه شده‌است. هم‌چنین روی سایر اعضای بدن نیز به صورت واضح جای چند کبودی وجود داشت. بعد از مصاحبه پلیس با نامزد وی به (گفته نیروهای انتظامی) متوجه شدند او از ارتفاع زیاد (پل هوایی) خود را به طرف پایین پرت کرده‌است. " و " خبرگزاری قوه قضائیه مدعی شده‌است که بعد از مشاجره با فردی، "متوفی ناگهان خود را از بالای پل هوایی به پایین پرتاب می‌کند". (۱)
و مقایسه کنید قتل این پزشک جوان را با قتل دکتر زهرا بنی یعقوب و دکتر رامین پوراندرجانی و گزارش‌های حکومتی دراین بارۀ این جنایت آفرینی‌ها:
" دکتر زهر بنی یعقوب ۲۶ ساله در بیست مهر ۱۳۸۶ در حین صحبت با نامزدش در یکی از پارک‌های همدان توسط نیروهای بسیج دستگیر و به بازداشتگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان فرستاده شد. پس از ۴۸ ساعت، خانواده‌اش که برای آگاهی از وضعیتش به نیروی انتظامی همدان مراجعه کرده بودند با خبر مرگ وی روبرو شدند.
طبق گزارش‌های رسمی، خانم زهرا بنی یعقوب در زندان در شب بازداشت خودکشی کرده‌است. در صورتی که خانواده وی و برخی از رسانه‌ها قتل توسط ضرب و شتم در بازداشت را عامل مرگش دانسته‌اند.
پدر زهرا بنی یعقوب عضو سپاه پاسداران بوده‌است، به‌طوری‌که تعدادی از فرماندهان سپاه در دیدار با آقای ناطق نوری «کشته شدن دختر یکی از همکاران خود توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان را نوعی برخورد با خود دانسته و از وی خواستند که در این باره وارد عمل شود» (۲)
" در سال ۱۳۸۷، دکتر رامین پور اندرجانی، ۲۶ ساله به عنوان پزشک وظیفه نیروی انتظامی، مشغول به خدمت سربازی شد. او از اردیبهشت سال ۱۳۸۸ مأموریت یافت به بازداشتگاه کهریزک اعزام شده و بیماران زندانی را معاینه و معالجه نماید... در وقایع بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸ وی از سوی مقامات متهم شد که در امور پزشکی قصور نموده‌است. سایت خبری «نوروز» در این مورد نوشت که: " پوراندرجانی، پس از درگذشت یکی از باز داشت شدگان به نام روح‌الامینی، به مدت یک هفته بازداشت شد تا اعلام کند که وی به علت ابتلا به مننژیت فوت کرده‌است و نه ضربه به سر. در گزارش رسمی به دادگاه، در رابطه با نحوهٔ درگذشت محسن روح‌الامینی، اظهار شد که " او بر اثر استرس‌های فیزیکی، آسیب‌ها و جراحت‌های بدنی، ضربات متعدد به ناحیهٔ سر، نگهداری در شرایط بد و عدم رسیدگی، کشته شده‌است. " دکتر پوراندرجانی پس از تأیید این موارد و ادای شهادت در این رابطه، توسط نیروی انتظامی بازداشت شد. دکتررامین پوراندرجانی در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۳۸۸ در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران درگذشت. مسئولان در رابطه با نحوهٔ درگذشت او، ادعاهای متناقضی داشتند. آن‌ها در ابتدا علت مرگ وی را سکته قلبی هنگام خواب، تصادف رانندگی، خودکشی و در نهایت، مسمومیت دارویی عنوان نمودند. در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۸۸ عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، علت مرگ رامین پوراندرجانی را مسمومیت دارویی اعلام کرد و گفت که تحقیق دربارهٔ این که این واقعه خودکشی بوده یا قتل ادامه دارد.
وبگاه موج سبز آزادی در گزارشی نوشت که علت مرگ وی شهادت در دادگاه علیه مجریان زندان کهریزک بوده‌است
مسئولان همچنین از کالبدگشایی جسد وی نیز جلوگیری کردند که شائبه قتل وی را قوت می‌بخشد. خانواده‌اش نیز به صورت رسمی به دستگاه قضایی شکایت کرده و گفته‌اند که فرزندشان به قتل رسیده است. "

حکومت اسلامی، حکومتِ دروغ و خدعه و تقیه و توریه ست، حکومتی که بیش از ۴ دهه نشان داده و ثابت کرده یک روده راست در پیکرۀ عفونت زده‌اش ندارد. این حکومت هم امروز پزشک گرانقدر و انسان دوست، دکتر حمید قره حسنلو را در صف اعدامی که از بهترین فرزندان میهمان برپا کرده، دارد.
جامعه پزشکی ایران دراین ۴۳ سال نشان داده است دربرابر جنایت‌های حکومت اسلامی سکوت نکرده ونخواهد کرد، واکنش و اعتراضی که از هنگام اعدام دکتر رشوند سرداری به فرمان حاکم شرع خمینی، خلخالی جلاد، آغاز شد، ادامه یافته است.
پزشکان، پرستاران و کادرهای بهداشتی و درمانی تا سرنگونی حکومت اسلامی آرام نخواهند گرفت، و مردم نیزعزیزانی را که همدم و همدل با آنان و درمان کننده و کاهنده درد و رنج‌شان بوده و هستند را تنها نخواهند گذاشت.

مسعود نقره‌کار
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منابع:
۱و۲ و۳ - ویکی پیدیا
برای مطالعه بیشتر:
gooya news: politics: پزشکان دگراندیش که در حکومت اسلامی اعدام شدند٬ مسعود نقره کار
نام بیش از ۱۰۰ پزشک دگراندیش که در حکومت اسلامی اعدام شدند، / مسعود نقره‌کار
پزشک‌کُشی در حکومت اسلامی/مسعود نقره‌کار - شهروند (shahrvand.com)
نقش پزشکان در «جنبش زن، زندگی، آزادی»: asre-nou. net
gooya news: politics: پزشکان و سیاست، مسعود نقره‌کار



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy