Sunday, Sep 10, 2023

صفحه نخست » پاسخ مهدی نصیری به سؤال: آیا به نظر شما اقبالی به اپوزیسیون خارجی به طور مثال رضا پهلوی توسط مردم خواهد شد؟

nasiri.jpgمهدی نصیری، مدیر مسئول و سردبیر اسبق کیهان در قسمت دوم گفت‌وگو با دیدارنیوز و در برنامه «اصل ۲۷»، روی این موضوع تاکید داشت که فصل‌الخطاب باید رای و نظر مردم باشد.

او در بخشی از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که چرا روحانیت و علما نسبت به اتفاق‌های اخیر و لایحه حجاب و عفاف و فشار‌های حاکمیت سکوت کرده‌اند، می‌گوید: "این یک فاجعه و مصیبتی است که روحانیت شیعه به آن دچار شده است. من چندی پیش نوشتم که علما به داد خودتان برسید. امام خمینی هم سال ۴۲ برای اینکه علما را به سمت خود و بر علیه پهلوی بکشاند نوشت‌: ای علمای اسلام به داد اسلام برسید که البته دیدید که نتیجه این رسیدن چی شد."


او این را هم اضافه می‌کند که "به نظرم علمای قم گویا نمی‌خواهند بعد از جمهوری اسلامی در این کشور بمانند و این سکوت آن‌ها در مقابل ظلم، اعدام، کشتن مردم و فقیر کردن آن‌ها قابل درک نیست؛ ما ملت را بیچاره و آواره کردیم وقتی می‌بینیم و می‌شنویم که آمار مهاجرت روز به روز بیشتر می‌شود و فیلمی که نشان می‌دهد تمام پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲ می‌گویند برنامه‌ای برای در ایران ماندن ندارند."

مدیرمسئول اسبق روزنامه کیهان توضیح می‌دهد: ای کاش یک شرایطی پیش می‌آمد که در آن زمان گفت‌و‌گو می‌کردیم. البته این شرایط را هم باید نظام پهلوی فراهم می‌کرد و هم این‌هایی که اعتراض داشتند به رفتار پهلوی؛ کاش به گفت‌و‌گو می‌اندیشیدند و مشکلات را حل می‌کردند، اما اینطور پیش نرفت، انقلاب شد و حالا خود جمهوری اسلامی ده‌ها برابر ایراد‌های پهلوی را انجام می‌دهد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy