Monday, Sep 18, 2023

صفحه نخست » محمود احمدی‌نژاد تحریم شد

18-1.jpgایران وایر - خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا از تحریم وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران خبر داد و دلیل آن را دست داشتن در گروگان‌گیری شهروندان آمریکایی اعلام کرد.

به نوشته «رویترز»، مقامات ارشد دولت جو بایدن، یکشنبه ۲۷ شهریور در گفتگو با خبرنگاران اعلام کردند که واشینگتن با اعمال تحریم‌های جدید علیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران، به دلیل دست داشتن در بازداشت شهروندان آمریکایی، به فشار بر تهران ادامه خواهد داد.

مقامات ارشد دولت بایدن همچنین به خبرنگاران گفتند که ایالات متحده حضور خود در منطقه را تحکیم خواهد کرد تا از ارسال تسلیحات ایران به یمن جلوگیری کند.

خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از یک مقام ارشد دولت ایالات متحده آمریکا نوشت، مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا که روز دوشنبه انجام می‌شود تغییری در روابط واشنگتن با تهران ایجاد نمی‌کند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این مقام ارشد دولت بایدن که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه درهای دیپلماسی بر سر برنامه هسته‌ای ایران باز است، به رویترز گفت: «اگر فرصتی را ببینیم، آن را بررسی خواهیم کرد، اما در حال حاضر، موضوعی برای بیان کردن در این زمینه وجود ندارد»

او در پاسخ به این سوال رویترز که آیا قرار است این هفته در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات جمهوری اسلامی مذاکره غیر مستقیم صورت گیرد گفت چنین برنامه‌ای وجود ندارد.

ایالات متحده و ایران، پس از ماه‌ها مذاکره با میانجیگری قطر، به توافقی دست یافتند که طی آن تهران پنج شهروند آمریکایی دوتابعیتی را که در ایران زندانی بودند، در ازای پنج ایرانی زندانی در ایالات متحده آزاد کرد.

مقام ارشد دولت بایدن درباره جزییات این مبادله به رویترز گفت در ازای آزادی این زندانیان ۶ میلیارد دلار از وجوه ایران که قبلاً در یک حساب در کره جنوبی نگهداری می شد، به یک حساب محدود در قطر منتقل شده است، جایی که برای تراکنش های بشردوستانه «بسیار محدود» در دسترس خواهد بود.

او تاکید کرد ایران تنها می‌تواند برای خرید مواد غذایی، دارویی، تجهیزات پزشکی و محصولات کشاورزی از این پول استفاده کند.

این مقام ارشد دولت بایدن به رویترز گفت اگر ایران تلاش کند از این ۶ میلیارد دلار برای هدفی غیر از خرید اقلام بشردوستانه استفاده نماید، ایالات متحده پول‌ها را مسدود خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy