Friday, Oct 27, 2023

صفحه نخست » درخواست حسن خمینی درباره خاتمی و ظریف

navehGhatel.jpgآفتاب‌‌نیوز: نوه خمینی جنگ کنونی در فلسطین را «جنگ اراده‌ها و جنگ رسانه‌ها» خواند و گفت: امروز ما اگر در جنگ رسانه شکست بخوریم، جوابی برای وجدان خود نداریم، چرا که ابزار‌های ما برای جنگیدن با امپراتوری دروغ اسرائیل وجود دارد.

واقعیت این است که در دنیای امروز هر فرد یک رسانه است. آقای ظریف خود یک تنه به اندازه رسانه فعالی مانند الجزیره اثرگذار است. او در دوره‌ای در جمهوری اسلامی مسئول بوده و این که امروز از توان و ظرفیت او استفاده نشود هیچ توجیهی ندارد. یا آقای خاتمی خود یک رسانه است. هر کدام از این شخصیت‌ها اثرگذاری ویژه‌ای در دنیا دارند و باید از ظرفیت آن‌ها بهره جست.

حسن خمینی، روز پنجشنبه ۴ آبان در نشست «بررسی تحولات فلسطین» در حسینیه جماران، در خصوص مسأله فلسطین و جنگی که اکنون در غزه جریان دارد، گفت: جنگ امروز در غزه «جنگ اراده‌ها و جنگ رسانه‌ها» ست. جنگ اراده‌ها، به این معنا که قدرت مقاومت و قدرت مردم در یک سو قرار گرفته و در طرف مقابل اسرائیل قرار دارد؛ و جنگ رسانه‌ها، به این دلیل که اسرائیلی‌ها همواره پشت یک حریم مظلومیت پنهان شده بودند.

حسن خمینی، شکسته شدن دو افسانه‌ی «شکست ناپذیری» و «مظلومیت تاریخی» اسرائیل را دو تحولی خواند که در عملیات اخیر رخ داد و یادآور شد: اسرائیل همواره تلاش دارد خود را مظلوم نشان دهد و با طرح مسأله یهودی ستیزی در نقش قربانی فرو برود. یهودی‌ها همواره به عنوان قاتلان حضرت مسیح از سوی مسیحی‌ها مورد هجمه بودند. اما آن یهودی که در لهستان و آلمان و روسیه زندگی می‌کند چه نسبتی با قاتلان حضرت مسیح دارد؟ این یک سوال درستی است، اما به هرحال در غرب به یهودی‌ها به چشم «مسیح‌کُش» نگاه می‌شد. آزار و اذیت یهودیان هم رایج بود و واقعه تاریخی هولوکاست هم، کم یا زیاد، رخ داده؛ اما واقعا این چه ربطی به ما دارد؟

نوه خمینی با اشاره به ضرب‌المثل معروف «گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدند گردن مسگری» تصریح کرد: آن‌ها می‌توانند استان باواریای آلمان را به یهودیان دهند تا در آنجا مستقر شوند! چرا به فلسطین آمد‌ه‌اند؟ آلمان‌ها یهودیان را کشته‌اند و کار بدی هم کرده‌اند، خوب یهودیان می‌توانند تشریف ببرند آنجا!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy