Friday, Oct 27, 2023

صفحه نخست » روایت ظریف از نقشه اسرائیل برای جنگ بزرگ بین ایران و آمریکا

zerzer.jpgروایت ظریف از نقشه اسرائیل برای جنگ بزرگ بین ایران و آمریکا

وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملیات «طوفان الاقصی» گفت: الان بزرگترین دستاوردی که اسرائیل می‌تواند در این قضیه داشته باشد و آبرویی ایجاد کند، وادار کردن آمریکا به درگیری بزرگتر در منطقه است تا شکست فراموش شود. موضع‌گیری مقام معظم رهبری در روز دوم با عنایت به این واقعیت بود که کسی برای اسرائیل چتر نجات نیندازد.

***

به گزارش جماران، محمدجواد ظریف روز پنجشنبه 4 آبان در نشست «بررسی تحولات فلسطین» که با حضور حسن خمینی و به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام در حسینیه جماران برگزار شد، گفت: اتفاق بسیار مهمی در فلسطین به وقوع پیوسته که از ابعاد مختلف قابل فهم است. قصد من پرداختن به بعد بین‌المللی ماجرا است. رژیم صهیونیستی از ابتدای تأسیس، مبنای خود را بر دو عامل و شعار قرار داده است: «شعار مظلومیت و شعار شکست‌ناپذیری».
وزیر امور خارجه پیشین ایران اضافه کرد: با استفاده از روندی که شاید اسرائیلی‌ها آن را خلق کردند و بعدا متخصصان روابط بین‌الملل به آن امنیتی‌سازی و تهدیدانگاری گفتند، پایه‌‌گذاران اسرائیل از هولوکاست که یک جنایت بزرگ در تاریخ بشریت بود، اما در اروپا اتفاق افتاده بود و مردم فلسطین در آن نقشی نداشتند، سوءاستفاده کردند؛ برای اینکه خود را مظلوم نشان دهند و ضایع کردن حق دیگران را توجیه کنند.

وی ادامه داد: «پیام مظلومیت»، مهم‌ترین پیامی بود که اسرائیل قبل از تشکیل و بعد از تشکیل آن را به عنوان گزاره‌ای جهانی مطرح کرد. این روند با هولوکاست شروع شد، با تروریست خواندن اعراب ادامه پیدا کرد و بعد از شروع روند سازش در دهه 90 میلادی، با تهدیدسازی از ایران و ادعای پیگیری سلاح هسته‌ای توسط ایران، تداوم یافت.
او ضمن اشاره به رویکردی که از ابتدا از سوی اسرائیل مورد استفاده قرار می‌گرفت گفت: از زمان موسس اسرائیل، آقای بن گوریون نظرش این بود که هیچ جنگی نباید درون مرزهای 1948 صورت بگیرد و جنگ‌ها باید در مرزهای 1967 یا فراتر از آن باشد تا ایده شکست ناپذیری اسرائیل تحت تأثیر قرار نگیرد.
ظریف با بیان اینکه هیچ مقاومت و هیچ اقدامی به اندازه اقدام اخیر، شکست‌ناپذیری اسرائیل را خدشه نکرد، تصریح کرد: تاکنون اقدامی به این وسعت در داخل سرزمین‌های 1948 اتفاق نیفتاده بود. این نشان دهنده آسیب پذیری جدی اسرائیل مسلح به سلاح هسته‌ای بود.
ظریف در پایان گفت: الان بزرگترین دستاوردی که اسرائیل می‌تواند در این قضیه داشته باشد و آبرویی ایجاد کند، وادار کردن آمریکا به درگیری بزرگتر در منطقه است تا شکست فراموش شود. موضع‌گیری مقام معظم رهبری در روز دوم با عنایت به این واقعیت بود که کسی برای اسرائیل چتر نجات نیندازد. مردم فلسطین مقاومت کردند و جمهوری اسلامی هم همواره از این مقاومت حمایت کرده، اما شکست خوردن این دوگانه رژیم صهیونیستی یعنی مظلومیت و شکست ناپذیری واقعیتی است که نباید اجازه دهیم با تحریف رسانه‌ها تحت تأثیر قرار گیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy