Sunday, Nov 5, 2023

صفحه نخست » اقدام دموکراتیک و شفاف سازی سایت گویا قابل تحسین است

doshoki.jpgاقدام دموکراتیک و شفاف سازی سایت گویا قابل تحسین است

عبدالستار دوشوکی

بیانیه خبرنامه گویا در ارتباط با آرای تقلبی در بعضی از مقالات, یک اقدام قابل تحسین در راستای شفاف سازی و نورافشانی به زوایای تاریک اقدامات ارتش سایبری رژیم که مخفیانه با پاورچین راه رفتن پنهان در گوشه های تاریک اینترنت مشغول تحریف واقعیت ها و قلب حقایق هستند, می باشد. سایت وزین گویا در این بیانیه با انتشار آمار آرای هرزه مقالات ۳۰ روز اخیر, آنها را شناسایی، حذف و بروز رسانی کرده است. به باور نگارنده این اقدامی دموکراتیک و به جا و قابل ستایش و قدردانی در راستای نقش بر آب کردن و عقیم ساختن اقدامات موذیانه و مخربانه ارتش سایبری رژیم یا عوامل خودبزرگ بین دارد که باید مورد استقبال همه آزاد اندیشان قرار گیرد.

Gooya_PIC2.jpg

با توجه به اینکه بیشتر مقالات نگارنده انتقادی و گاها تلخ و بی تعارف است, از اینکه برخی از هموطنان با آن موافق نباشند و نظر و رای منفی بدهند, کاملا قابل درک و منطقی است. اما با توجه به سابقه حدود دو دهه انتشار نوشته هایم در سایت وزین گویا گرایش و روال آرای منفی و مثبت را بر منوال شیوه نگارش و موضوع مطروح بطور کلی می دانم, و یک آشنایی کلی با مخاطبین گویا نیز دارم و همیشه از آرای منفی و دیدگاه ناهمپذیری نظرات و عدم تایید و حتی مردود شناسی آنها نسبت به موضوع و مواضع مطرح شده در مقاله هایم استقبال می کنم. چون کسی که انتقاد می کند, باید انتقاد پذیر باشد ـ حتی انتقادات تند و ناخوشایند متقابل.

بعنوان مثال سه شنبه ٢٤ اکتبر سایت گویا بیانیه "دهها فعال سیاسی "دعوت به حمله نظامی به ایران" را محکوم کردند" را منتشر کرد. بلافاصله آمار آرای مثبت آن به قریب به دو هزار رسید و آرای منفی بسیار کم بود (شاید کمتر از سیصد). این بیانیه بعنوان "موضع اپوزیسیون" در رسانه ها و خبرگزاری ها و تلویزیون های متعدد که اصلاح طلبان حکومتی به آنها دسترسی آسان دارند بازانتشار و انعکاس وسیعی داشت. با توجه به شناختی که از مخاطبین فهیم و فرهیخته سایت گویا و مواضع آنها داشتم, برای بنده محرز بود که این آراء تقلبی است و با حیرت به خود گفتم هیات "دست ما کوتاه و خرما بر نخیل". اکنون بعد از بروز رسانی و حذف و هزره زدایی آرای تقلبی حقیقت آشکار شده است که کاملا معکوس است. آرای مثبت بیانیه 345 است و آرای منفی آن 2026. اما همان زمان خطر کردم و مقاله ای روشنگرانه تحت عنوان "نقد بیانیه محکومیت "دعوت به حمله نظامی به ایران" روشنگرانه در این مورد نوشتم, که با حمله ارتش سایبری آمار منفی آن خیلی بیشتر از آراء مثبت نشان داده شد. اما اکنون بعد از بروز رسانی و حذف و هزره زدایی آرای تقلبی؛ آرای واقعی به مقاله بنده بدین گونه است: آراء مثبت 519 و آراء منفی 149. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

خلاصه اینکه این هموطنان دلواپس بعد از دیدن آرای تقلبی برای بیانیه اولیه خود, امر بر آنها مشتبه شد که در اکثریت هستند و بیانیه دومی را صادر کردند. که بنده مقاله ای تحت عنوان " یک سوال مهم از ۸۰ تن دلواپس" را نوشتم که بعد از بروز رسانی و "هرزه زدایی آراء تقلبی"؛ آرای مثبت آن 432 و آراء منفی آن 66 است. جهت روشنگری ناچار شدم به این حفره نفوذی عوامل جمهوری اسلامی بپردازم و توجه مسئولین محترم سایت گویا را به این موضوع جلب کنم. صادقانه و بی تعارف بگویم. من واقعا حیرت زده بودم که چگونه با وجود شکاف عظیم بین نسل جدید و نسل قبل از انقلاب (۵۷تی ها), این آمار شگفت انگیزی و "چـُتکه ای" از کجا می آید. لذا مقاله "چرا رژیم همه عوامل خود را در دفاع از حماس بسیج کرده؟" نوشتم که بلافاصله 636 رای منفی آورد و 313 رای مثبت آورد. اما اکنون بعد از بروز رسانی و حذف و هزره زدایی آرای تقلبی حقیقت اینگونه بر ملا شده است که آرای منفی واقعی فقط 35 رای و آراء مثبت 314 می باشند. لذا باید به این ارتش سایبری "دست مریزاد" گفت که حقا برای کیک و ساندیس خودشان زحمت می کشند تا حلالشان باشد. البته بنده در این نوشته به آمار مقالات خودم پرداختم چون آنها را داشتم و قبلا منتشر کرده ام. یا وگرنه بسیاری از نویسندگان محترم و منتقد و حتی پرطرفدار در گویا مثل ف م سخن هم در برخی از موارد قربانی "طوفان سایبری" ساندیس خورهای حرفه ای شده اند.

عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy