Thursday, Nov 9, 2023

صفحه نخست » یک ربات صنعتی، "همکارش" را کُشت

robot.jpgرادیو فردا - خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش داد که یکی از کارمندان یک شرکت بسته‌بندی محصولات کشاورزی این کشور به‌دست یک ربات در این کارخانه کشته شده است.

بنابر این گزارش، این مرد، کارمند شرکتی بود که ربات‌های صنعتی نصب می‌کرد و برای این به کارخانه فرستاده شده بود تا بررسی کند که آیا حسگرهای دستگاه‌ها به درستی کار می‌کنند یا نه.

مرگ او زمانی رخ داده است که بازوی رباتیکی که جعبه‌های فلفل‌ دلمه‌ای را بلند می‌کرد و روی یک پالت می‌گذاشت، نتوانسته بین این جعبه‌ها و این فرد تمایز قائل شود.

این بازوی رباتیک سپس این کارمند ۴۰ ساله را به سطح تسمه نقاله فشار داده و صورت و سینه او را له کرده است.

فیلم‌های دوربین امنیتی نشان می‌دهد که این مرد با جعبه‌ای در دستانش در نزدیک ربات حرکت کرده است که احتمالاً واکنش دستگاه را برانگیخته است.

این سانحه در شهرستان گوسئونگ در جنوب کره جنوبی روی داده و کانگ جین‌گی، رئیس بخش تحقیقات در ایستگاه پلیس گوسئونگ به رسانه‌ها گفته است که «این یک ربات پیشرفته و مجهز به هوش مصنوعی نیست، بلکه ماشینی است که به سادگی جعبه‌ها را برمی‌دارد و روی پالت‌ها قرار می‌دهد.»

در ماه مارس نیز، یک مرد ۵۰ ساله اهل کره جنوبی، در حین کار در یک کارخانه تولید قطعات خودرو در گونسان، پس از گیر افتادن در بین دستگاه‌ها توسط یک ربات، آسیب جدی دید.

سال گذشته نیز، روباتی که در نزدیکی تسمه نقاله نصب شده بود، یک کارگر کارخانه شیر در پیونگ‌تاک کره جنوبی را له کرده و کشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy