Monday, Feb 12, 2024

صفحه نخست » اولین فیلم از عملیات شب گذشته اسرائیل برای آزادی ۲ گروگان

ارتش اسرائیل اولین فیلم از عملیات شب گذشته در رفح که طی آن ۲ گروگان آزاد شدند را منتشر کرد:

***

گروگان ها بعد از آزادی در هلیکوپتر ارتش اسرائیل:

***
کماندوهای اسرائيل که در آزادی گروگان‌ها نقش داشتند:

shinbet.jpgشین بت و کماندوهای ارتش دو گروگان اسرائیلی را از دست حماس آزاد کردند + جزئیات

صدای آمریکا - ارتش اسرائیل اعلام کرد در پی حمله بامداد دوشنبه به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، دو گروگان مرد اسرائیلی از اسارت نیروهای حماس نجات یافته‌اند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این دو که طی عملیات مشترک کماندوهای ارتش و سازمان امنیت (شین بت) در رفح آزاد شدند، زنده و در وضعیت جسمی خوبی به سر می‌برند.

اسرائیل این آزادی را یکی از دستاوردهای حمله به رفح توصیف و تاکید کرد که این اقدام موجب شکستن روایت حماس شد که مدعی است گروگان ها فقط در پی مذاکره و معامله آزاد می‌شوند.

رسانه‌ها دو گروگان مرد آزاد شده را فرناندو سیمون مارمان ۶۰ ساله و نوربرتو لوئیس‌هار ۷۰ ساله معرفی و تصریح کردند آنها از پانزدهم مهر در اسارت گروه تروریستی حماس بودند.

tweet.jpgشبه‌نظامیان فلسطینی حماس که از حمایت حکومت ایران برخوردارند، در حمله هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) گذشته به جنوب اسرائیل، ۱۲۰۰ نفر را کشته و بیش از ۲۴۰ تن دیگر را به گروگان گرفتند.

حدود ۱۰۰ نفر از این گروگان‌ها در طول وقفه دو هفته‌ای جنگ در آذرماه با زندانیان محکوم فلسطینی در اسرائیل مبادله شدند، اما هنوز بیش از ۱۳۰ تن دیگر در اسارت حماس هستند.

ایالات متحده، مصر و قطر از چند هفته پیش در حال میانجی‌گری برای برقراری آتش‌بس دوباره در جنگ غزه و آزادی شمار بیشتری از گروگان‌های اسیر دست حماس هستند.

مقامات اسرائیل هرگونه سازش با حماس را عقب‌نشینی دانسته و می‌گویند تا نابودی کامل و محو این گروه تروریستی مورد حمایت جمهوری اسلامی، به جنگ ادامه خواهند داد.

آمریکا بارها بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرده، اما خواستار حفاظت از غیرنظامیان و مردم عادی غزه شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy