Monday, Mar 25, 2024

صفحه نخست » اثر انگشت امام جمعه تهران روی سند فروشنده، ۶.۶ میلیاردی که صدیقی "شخصا" در جیب خود گذاشت

sadighi.jpgایندیپندنت فارسی - صدیقی با امضا و اثر انگشت خود در مقام فروشنده، باغ هزار میلیارد تومانی ازگل را با قیمت شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به نزدیکانش واگذار کرد

ماجرای زمین‌خواری کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، همچنان ادامه دارد و او هرچه تلاش می‌کند بر ابعاد این فساد اقتصادی سرپوش بگذارد، زوایای تازه‌تری از پرونده روشن می‌شود.

یاشار سلطانی،‌ روزنامه‌نگاری که روز ۲۳ اسفند با انتشار اسنادی در وب‌سایتش فاش کرد که امام‌جمعه موقت تهران باغی به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع در منطقه ازگل تهران را تصاحب کرده، حالا جزئیات بیشتری از این پرونده را رسانه‌ای کرده است.

در تازه‌ترین گزارش وب‌سایت یاشار سلطانی که با عنوان «دروغ جدید صدیقی» منتشر شد، ادعاهای رئیس ستاد امر به معروف و سایر جریان‌های رسانه‌ای نزدیک به او درباره بی‌اطلاعی از زمین‌خواری زیرسوال برده شده و ضمن انتشار برخی اسناد، آمده شده است: «خلاصه ماجرای باغ ازگل از این قرار است که آیت‌الله کاظم صدیقی به همراه دو پسر، یکی از عروس‌ها و همچنین سرتیم حفاظتی‌اش به همراه یک کارمند شهرداری به نام جواد عزیزی در تاریخ ۱۴ آبان ۱۴۰۲ شرکتی تجاری با نام پيروان انديشه‌های قائم ثبت می‌کنند. نزدیک به یک ماه بعد از ثبت این شرکت، چهار هزار و ۲۰۰ متر از زمین‌های مدرسه‌ علمیه امام خمینی در ازگل که تولیت آن به عهده‌ کاظم صدیقی است، به این شرکت واگذار می‌شود. قیمت تقریبی این ملک با توجه به متوسط قیمت در این منطقه هزار میلیارد تومان است.»

12343.jpgاین روزنامه‌نگار در ادامه تاکید می‌کند: «با توجه به اسنادی که در اختیار ما قرار گرفته، مشخص شده که این زمین در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۲ با امضا و اثر انگشت کاظم صدیقی در مقام فروشنده به جواد عزیزی و محمدمهدی رجبی صدیقی (فرزند کاظم صدیقی) به عنوان خریدار انتقال یافته است.»

بر اساس این گزارش، در حالی که براورد می‌شود باغ چهار هزار و ۲۰۰ متری ازگل حدود یک هزار میلیارد تومان ارزش داشته باشد، طبق سند منتشرشده، این باغ به قیمت ۶۶ میلیارد و ۴۴۶ میلیون و ۴۲۴ هزار ریال (حدود شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان) فروخته شده است؛ در حالی که با این پول حتی نمی‌توان یک آپارتمان ۵۰ متری نوساز در ازگل خرید و در واقع هر مترمربع از این باغ تنها یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شده است؛ ۱۵۰ برابر زیر قیمت!

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

موضوع دیگر این است که در سند انتقال باغ به‌صراحت نوشته شده که کل این مبلغ نقدا تسلیم فروشنده شده است. یعنی جواد عزیزی و محمدمهدی صدیقی این مبلغ را نقدا به فروشنده یعنی کاظم صدیقی پرداخت کرده‌اند.

یاشار سلطانی در ادامه، این نکته را مطرح می‌کند که «حتی اگر تمام این مبلغ را تراول چک ۱۰۰ هزار تومانی داده باشند، باید بیش از ۶۶ هزار و ۴۰۰ قطعه تراول برده و تحویل داده باشند. حالا از کدام بانک این همه تراول گرفته‌اند و اصلا چرا بر خلاف عرف معاملاتی، از چک تضمین‌شده یا واریز به حساب استفاده نکرده‌اند، امر دیگری است. اصلا مگر دو شخص حقوقی نقدی معامله می‌کنند؟ و البته فکر می‌کنید اصلا این همه پول داده‌اند؟»

این روزنامه‌نگار پیش‌تر نیز در افشاگری دیگری خبر داده بود اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد اجاره یک‌ میلیارد تومانی هتل «جهان» مشهد مستقیم به‌ حساب کاظم صدیقی و پسرش محمدمهدی واریز می‌شود و در قرارداد هتل جهان با بانک ملت، شماره حساب حوزه علمیه «امام خمینی» در تهران درج نشده است؛ به‌ عبارت‌ دیگر مبلغ اجاره هتل به‌ جای واریز شدن به‌ حساب حقوقی این موسسه پژوهشی‌آموزشی، به‌ حساب شخصی مدیر موسسه و پسرش واریز می‌شود که نحوه هزینه‌کرد آن به دلیل شخصی بودن حساب، مشخص نیست.

کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر، در واکنش به این افشاگری‌ها، نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب نوشت و مدعی شد که در پرونده انتقال باغ، امضای او «جعل» شده است. او در این نامه ادعا کرد که زمین چهار هزار و ۲۰۰ مترمربعی قرار بود برای تاسیس یک مجموعه فرهنگی «پیش‌حوزوی نوجوانان» استفاده شود اما «فردی که قبلا مورداعتماد مجموعه بود»، با «خیانت در امانت و جعل امضا»، این زمین‌ها را به شرکت پيروان انديشه‌های قائم منتقل کرده است.

هم‌زمان، حوزه علمیه تحت مدیریت او نیز در بیانیه‌ای مدعی شد در انتقال مالکیت باغ چهار هزار و ۲۰۰ متری با ارزش تقریبی هزار میلیارد تومان به شرکتی متعلق به کاظم صدیقی و خانواده‌اش، «اشکالات شکلی» به وجود آمده بود که «رفع شد».

خبرگزاری اصول‌گرای فارس هم در روزهای گذشته به این موضوع واکنش نشان داد و در دفاع از کاظم صدیقی، خواهان برخورد با افشاگران شد. در مطلب منتشرشده در این خبرگزاری،‌ زمین‌خواری امام جمعه تهران یک «دروغ بزرگ» و یاشار سلطانی فردی «معلوم‌الحال» نامیده و تاکید شده است: «باید از قوه قضاییه این سوال را پرسید که تا کی قرار است افشاگری‌های ناقص و بدون بررسی تمامی جوانب در این کشور صورت بگیرد؟ چرا با افرادی که در افشاگری‌های دروغ و ناقص سابقه قابل‌توجهی دارند، هیچ اقدام درخوری صورت نمی‌پذیرد؟»

حوزه علمیه «امام خمینی» در خیابان گلستان شرقی واقع در منطقه ۱ تهران قرار دارد. این مجموعه شامل برج باغ، ۲۵ واحد آپارتمانی (خانه‌های مسکونی برای استادان) مسجد، استخر، مجموعه‌ ورزشی و ساختمان حوزه علمیه است. باغ ۲۳ هزارمتر مربعی ازگل با عنوان کاربری حوزه علمیه هنگامی‌ که محمدباقر قالیباف شهردار تهران بود، در اختیار کاظم صدیقی و خانواده‌اش قرار گرفت.

کاظم صدیقی، ملقب به «شیخ گریان»، از سال ۱۳۸۸ و پس از اتخاذ موضع تند علیه معترضان به نتایج انتخابات آن سال، بیش از پیش به رهبر جمهوری اسلامی نزدیک شد و در همان سال از علی خامنه‌ای حکم امامت جمعه موقت تهران را دریافت کرد. او که مدتی رئیس دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات بود و هم‌اکنون نیز مشاور عالی رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی است، در یک دهه اخیر در بسیاری از مراسم مذهبی برگزارشده در «بیت رهبری» سخنران اصلی بوده است.

ماجرای این زمین‌خواری در حالی فاش می‌شود که کاظم صدیقی در سال‌های اخیر همواره با ادعای ضرورت ساده‌زیستی، از مردم و نمازگزاران خواسته از نیازهای اساسی‌شان چشم‌پوشی کنند و مدعی بوده است که باید با پرهیز از نگاه مادی و صبوری در برابر مشکلات، فشار اقتصادی بر کشور را مدیریت کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy