Friday, Mar 29, 2024

صفحه نخست » گفتگوی سفیر ایران در آذربایجان با خبرنگار زن دامن کوتاه جنجالی شد

28-11.jpgگفتگوی اخیر عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با یک خبرنگار زن واکنش‌های زیادی را از سوی کابران هوادار رژیم ایران و رسانه‌های نزدیک به حکومت در پی داشته است.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران در مقاله‌ای با عنوان «برای عزت ایران استعفا دهید» با اشاره به این که خبرنگار زن بدون حجاب در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو حضور داشته، نوشته است: «به لحاظ حقوقی، داخل سفارت هر کشور، از نظر مقررات و قوانین و مناسبات، به مثابه خاک آن کشور محسوب می‌شود و مسولان سفارت‌های کشورمان، می‌توانند، و البته بهتر است بگوییم، باید آداب ایران اسلامی را رعایت کنند.

با این وجود، خبرنگار خانم، بدون حجاب، و بدتر از آن، با ظاهری حتی پایین تر از پوشش عرفی رسمی خانمها در کشورهایی که رعایت حجاب الزام قانونی نیست، در این گفتگو ظاهر شده است که نوعی اهانت به مناسبات درون خاک ایران محسوب می‌شود. اما این اهانت را متاسفانه بدون واکنش سفیر ایران انجام داده است.»

1403010921501453929692304.jpg
این خبرگزاری همچنین تشریفات لحاظ شده برای حضور این خبرنگار و قرار دادن پرچم آذربایجان در کنار او را «نوعی اهانت به مقام رسمی» جمهوری اسلامی ایران خوانده است.

تسنیم به غیر از موارد «فرمی» مدعی است که پاسخ‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران به سوالات خبرنگار «درخور و درست» نبوده و به نوعی «از موضع متهم و پذیرش ضعف» برخورد شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy