Monday, Apr 15, 2024

صفحه نخست » ارزیابی منشه امیر درباره چگونگی واکنش اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی

isrbanner.jpgتمرکز فعلی اسرائیل پاسخ به حمله ایران است

ایران اینترنشنال - منشه امیر، کارشناس امور خاورمیانه، در مصاحبه با ایران اینترنشنال گفت قطعا تصمیم‌هایی که در جلسه کابینه جنگ اسرائیل درباره نحوه واکنش به حمله جمهوری اسلامی گرفته شده است سری است اما فضای فعلی حاکی از تشدید تنش‌ها است.

او افزود اسرائیل حمله به رفح را به تعویق انداخته و این نکته حائز اهمیت است چرا که خبر از تمرکز اسرائیل روی موضوع دیگر را می‌دهد که پاسخ به حمله جمهوری اسلامی است.

این تحلیلگر با تاکید بر رضایت آمریکا به ایران اینترنشنال گفت: «رضایت آمریکا یعنی اسرائیل حق دفاع از خود را دارد در صورتی که باعث شعله‌ور شدن جنگ در سراسر منطقه نشود. با در نظر گرفتن پذیرش این قاعده از سوی اسرائیل برای مثال اسرائیل می‌تواند بانی وقوع سلسله انفجارهایی در نواحی حساس ایران باشد.»

تاکید رییس ستاد کل ارتش اسرائیل بر پاسخ به حمله جمهوری اسلامی

رییس ستاد کل ارتش اسرائیل در پایگاه نیروی هوایی نواتیم اعلام کرد این کشور به حمله موشکی ایران پاسخ خواهیم داد. او این را در حالی گفت که جلوی جنگنده اف-۳۵ ایستاده بود.

رییس ستاد کل ارتش اسرائیل تاکید کرد ایران می‌خواست به توانایی‌های استراتژیک دولت اسرائیل آسیب برساند. او نام عملیات برای مقابله با حمله پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی را «سپر آهنین» خواند و گفت برای عملیات سپر آهنین آماده بودیم.

این مقام ارشد نظامی تاکید کرد در حال بررسی گام‌های خود هستیم و پرتاب این همه موشک بالستیک، موشک کروز و پهپاد به خاک اسرائیل با پاسخ مواجه خواهد شد.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد کابینه جنگ این کشور در نشست روز دوشنبه خود تصمیم گرفته که به حمله جمهوری اسلامی «به وضوح و با قدرت» پاسخ دهد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

بر اساس این گزارش، این پاسخ با هماهنگی آمریکا خواهد بود اما منجر به ایجاد جنگی همه جانبه نخواهد شد.

یک مقام اسرائیلی نیز به شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» آمریکا گفت که پاسخ اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی ممکن است «قریب‌الوقوع» باشد.

رسانه اسرائیلی «کانال ١٢»: اسرائیل «به وضوح و نیرومندانه» به حمله جمهوری اسلامی پاسخ خواهد داد

کانال ١٢ اسرائیل در گزارشی اعلام کرد کابینه جنگی این کشور تصمیم گرفته «به وضوح و نیرومندانه» پاسخ حمله موشکی و پهپادی شنبه شب حکومت ایران را بدهد.

مطابق این گزارش، واکنش اسرائیل حامل این پیام خواهد بود که این کشور اجازه نخواهد داد حمله با این بزرگی «بدون پاسخ بماند.»

این گزارش می‌افزاید که هدف دیگر واکنش این خواهد بود که به جمهوری اسلامی اجازه ندهد «معادله» مورد نظر خود طی روزهای اخیر را ایجاد کند.

به گزارش تایمز اسرائیل، به نظر می‌رسد منظور کابینه جنگی این است که از عادی‌سازی حمله مستقیم جمهوری اسلامی به اسرائیل در صورت تداوم حملات اسرائیل به مواضع و منافع حکومت ایران در آینده جلوگیری کند.

گزارش کانال ١٢ اسرائیل می‌افزاید که یوآف گالانت و هرزی هالوی، وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، معتقد هستند که پاسخ اسرائیل به حکومت ایران ضروری است، اما این پاسخ نباید به ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده که در برابر حملات جمهوری اسلامی از اسرائیل دفاع کرد، آسیب برساند.

بر اساس این گزارش، اسرائیل نمی‌خواهد با پاسخ خود یک جنگ منطقه‌ای را ایجاد کند و این پاسخ را با آمریکا هماهنگ خواهد کرد.

سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل: حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل قوانین بازی را تغییر داد

دانیل کورتزر، سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل، در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت که حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل قوانین بازی را تغییر داد.

او افزود اسرائیل پاسخ خواهد داد، اما سطح و زمان آن مشخص نیست و اسرائیل معتقد است حمله صورت‌گرفته سطحی از مقابله است که نمی‌توان آن را رها کرد.

به گفته این مقام پیشین، مشخص نیست تقابل بین دو کشور چه زمانی تمام خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy