Monday, May 27, 2024

صفحه نخست » جانشین خامنه ای را روسها تعیین می کنند!

avkh.jpgاحمد وحدت خواه - ویژه خبرنامه گویا

یک ضرب المثل انگلیسی می گوید تنها عدالت مطلقی که همواره میان انسانها وجود داشته و خواهد داشت این است که همه آنها یکسان روزی با مرگ روبرو خواهند شد.

امروز نوبت جنایتکاری به نام ابراهیم رئیسی است و فردا عروسک گردان اوعلی خامنه ای هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

اما تفاوت مرگ رئیسی با مرگ خامنه ای ، چه به طور طبیعی یا احتمالا در اثر یک «حادثه» دیگر، تا آنجا که به سرنوشت رژیم و آینده میهن ما باز می گردد، تفاوت میان اهمیت کدخدای روستای فیلبندک مازندران با آخوند مستبدی است که ۳۵ سال آزگار سرنوشت ملت ایران را با اهداف امپراتوری شکست خورده روسیه «کمونیستی» گره زده است.

جمهوری اسلامی از بدو تولد خونبار و منحوس خود علیرغم ادعای سیاست مضحک «نه غربی، نه شرقی» به حکم شرایط واقعی جهان دو قطبی میان شوروی کمونیستی و غرب سرمایه داری آنزمان، و بی مایگی بنیادین خود، نمی توانست برای بقایش نسبت به وابستگی به هر یک از آنها بی تفاوت بماند.

به عبارت دیگر، رژیم مستبد و خونریزی که مناقع ملی کشور را هزینه بقای ایدئوژیکی خودش می کرده می بایست در جستجوی یک ارباب محافظ برای خود همواره به این در و آن در می زد.

برای سالهای سال این «ارباب یابی» میان جناح رفسنجانی و اصلاح طلبان برای نزدیکی به غرب و و از سوی دیگر خامنه ای و سپاه برای اسارت به شرق (مسکو و چین) سرانجام با کودتای به قدرت رساندن رئیسی به نفع وابستگی به روسیه با شعار «نگاه به شرق» خامنه ای تثبیت شد.

با این حال خامنه ای امروز مرده ای سیاسی است که مرگ جسمانی او برای نیروهای متخاصم درون رژیم اهمیت چندانی ندارد زیرا آنها از هم اینک روند جانشینی او را برای جناح خود آغاز کرده اند.

مرگ رئیسی دایره مانور خامنه ای برای جانشینی برای خود را که منافع مسکو را در ساختار قدرست سیاسی رژیم حفظ کند محدود کرده ولی به طور کامل از بین نبرده است.

با توجه به این معادله، نیروهای وابسته به غرب در درون رژیم از فرصت استفاده و کاندیداها یا توطئه های خود را به پیش خواهند گذاشت.

آنها تلاش خواهند کرد از فرصت برگزاری یک انتخابات نمایشی ریاست جمهوری جناح خامنه ای - سپاه را که از پشتیبانی مسکو برخوردار است به چالش بکشند اما با وجود رئیس جمهوری بی مایه به نام بایدن در واشنگتن به عنوان سردسته جناح متمایل به غرب در این مقابله و رقابت شکست خواهند خورد.

از انقلاب خونین و ویرانگری به نام اسلام و شعار نه شرقی نه غربی امروز رسیده اند به نوکری مسکو و التماس از واشنگتن!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy