Sunday, Jun 2, 2024

صفحه نخست » حکومتِ اسلامیِ ایران در چنگال روسیه و چینِ کمونیست! کوروش گلنام

Kourosh_Golnam.jpgکوروش گلنام - وبژه گویا

یک. روشن نیست پشت‌پرده آخوند علی خامنه‌ای چه پیمان‌هایِ ننگینی با روسیه و چین بسته است. پذیرش حکومت ایران در پیمانِ هم‌کاری شانگهای خامنه‌ای را به رقص درآورد. از سیاست ورزان حکومت از آن میان کسی چون ظریف که تا اندازه‌ای باید از ماجرا‌ها آگاه باشد ولی بیش‌تر ماله‌کش خراب‌کاری‌ها هست تا دادن آگاهی درست به مردم و نگرانی برای آینده ایران، چشم امیدی نمی‌توان داشت. تنها خامنه‌ای و فرزندش مجتبا تبه‌کار نیستند، همه کسانی که با این دو هم‌راه هستند و فناشدن مردم و آینده ایران زیر مهمیز روسیه و چین را به چشم می‌بینند و دَم نمی‌زنند، شریکِ جرم و خیانت این حکومت و شخص آخوند متوهم و بیمار خامنه‌ای هستند.

دو. آن‌چه روشن است این‌است که خامنه‌ای تبه‌کار که می‌داند از سوی بیش‌ترین شمار مردم مورد بیزاری است و هر روز در میان اندک هواداران نیز ریزش بیش‌تر می‌شود(2) تنها امید ماندگاری و پیش‌برد سیاست‌های ویرانگرش در منطقه و جهان را هرچه بیش‌تر وابستگی به دو قدرن چین و روسیه دیده است. اسلام عزیز در دامان مهر و محبت کمونیسم! هم چینی‌ها و هم روس‌ها به خوبی از ماهیت متوهم و خودخواه و خودبزرگ‌بین خامنه‌ای آگاه هستند و با زیرکی چنین وانمود می‌کنند که حکومت او نیز نیرومند و در جرگه قدرت‌ها قرار‌دارد و او را در راه سود و بهره خود به هرسو که می‌خواهند می‌کشند. اگر چنین نبود حکومت ایران به چه انگیزه باید در جنگ اوکراین شریک می‌شد؟ اوکراین کجا ایران کجا؟ ما چه دشمنی با اوکراین داشته‌ایم؟ ریشه ولی در جای دیگر است.

برنامه‌سازان تلویزیون آرت(1) بتازگی برنامه مفصلی در باره آن‌چه روسیه و چین تدارک دیده‌اند و حکومت ایران را نیز به انگیزه نفوذی که با پول دزدیه شده از مردم ایران و کشتار، در منطقه برای خود به وجود آورده را نیز به خود وابسته ساخته‌اند، تهیه کرده است.

چرا پوتین چنین به دست‌وپا افتاده است؟

پیوستن کشورهایِ بلوک شرق پیشین یکی پس از دیگری به اتحادیه اروپا، روسیه پوتین را که خیال خام برپایی امپراتوری پیشین روسیه و بلوک پیشین شوروی را در سر دارد، به مرز جنون رسانده است که یورش به اوکراین و گرفتار شدن در باتلاق این جنگی که تا یک‌سال آن را نه تنها جنگ نمی‌نامید که یک رزمایش چند هفته‌ای ارتش، یک نشانه آشکار آن است. پوتین به بهانه در خطر افتادن مرزهای خود با تهدید، جاسوسی در زمین، دریا و هوا فشار روزافزونی بر فنلاند و سوئد وارد می‌کرد تا از پیوستن این دو کشور به ناتو جلوگیری نماید. متحد او در این راه مجارستان بود و ترکیه، هر یک به انگیزه خود. ترکیه از سویی می‌خواست قدرت‌نمایی کند و سوئد را وادار به تحویل‌دادن مخالفان خود که در سوئد پناهنده شده‌اند، بکند و از سویی با حودداری از پیوستن سوئد به ناتو از آمریکا خواهان در اختیار گرفتن هواپیماهای پیشرفته اف 16 بود که در این آخری موفق نیز شد. ولی ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان که به پشتیبانی از روسیه تا آخرین دقیقه از پیوستن سوئد به پیمان ناتو خوداری می‌کرد، سرانجام مجبور به پذیرش آن شد. پیشینه او در پشتیبانی از پوتین آشکار است. او بارها در کار برنامه‌های اتحادیه اروپا از آن میان برنامه تحریم روسیه و یا برنامه یاری‌رسانی به اوکراین نیز سد ایجاد کرده‌است که گاه به او هُشدار نیز داده شده‌است. دستِ پنهان روسیه در آن‌چه امروز در گرجستان نیز می‌گذرد، آشکار است.

سه. خوانندگان گرامی را به دیدن این برنامه مهم تلویزیون آرت دعوت می‌کنم تا بیش‌تر در جریان تشکیل یک بلوک‌ِ تازه قرار بگیرند که نقشه‌های شوم و درازی برای مقابله با غرب تهیه کرده‌است که یک پایه مهم آن پروپاگاندای شدید و پراکندن ضدخبر و خبرهای دروغین است. این بلوک تازه حتا در اندیشه ایجاد یک پول مشترک جدید در برابر دلار آمریکا است و تاکنون توانسته است تا 34 کشور را با خود هم‌راه کند ازآن میان حکومتِ ایران، آفریقای جنوبی و برزیل. اینک روشن می‌شود که چرا آفریقایِ جنوبی چون حکومت ایران کاسه از آش داغ‌تر شده و یک‌بند اسراییل را به دادگاه می‌کشاند! برنامه‌های جاسوسی و ایجاد اختلال در کار اتحادیه اروپا و آمریکا از دیگر برنامه‌های این بلوک جدید است. اینک جنگِ سرد دیگری آغاز شده است که بسیار خطرناک‌تر از جنگِ سرد گذشته است. در دوران آن جنگ سرد چین خود در برابر بلوک شوری پیشین قرارداشت و شوروی را "رویزیونیست و سوسیال امپریالیسم" می‌نامید. اینک ولی چین غول خفته بیدار شده‌ای است که اتحادش با سوسیال امپریالیست پیشین و ایجاد بلوکی از کشورهای ضد دمکراسی غربی چون ایران، کره شمالی، کوبا، برزیل، آفریقای جنوبی و... نشانه خطر بسیار جدی رفتن به سویِ جنگ جهانی سوم است. بهتر است خوانندگان گرامی خود این برنامه را ببینند تا بیش‌تر به ماجرا پی ببرند. شوربختانه تنها برنامه به زبان فرانسه را من داشتم ولی آگاه هستم که تلویزیون آلمان نیز چندشب پیش آن را پخش کرده است. در متن برنامه، گفته‌های چند ایرانی نیز هست، برخی گفته‌ها نیز به انگلیسی است که همه با زیرنویسِ فرانسه است.

آدرس برنامه:

https://www.arte.tv/fr/videos/114207-000-A/russie-chine-iran-la-revanche-des-empires/

پانویس:

Arte tv - 1

2 ـ به هیاهوی احساسی مراسم پس از مرگ رییسی و نهایت بهره بردن حکومت از آن نیاید توجه کرد که چون حبابی بر آب است و سود بردن از مهاجران افغانستانی در به وجود آوردن ازدحام و شلوغی نقش ویژه ای داشته‌است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy