Sunday, Jun 16, 2024

صفحه نخست » قربانی شدن عدالت و شرافت بر خوان کثیف سیاست، محمود زهرایی

Mahmoud_Zahraei.jpgحمید نوری آزاد شد. خبر دردناک بود و شوکه کننده. هرچند غیر منتظره نبود و ما دهه هاست که با سیاست بازیهای کثیف غرب آشنائیم و از همان لحظه دستگیری حمید نوری هم بیم آن داشتیم که روزی چنین خبر ناگواری را بشنویم، اما هیچکس انتظار نداشت این معامله با چنین سرعتی انجام شود . کمتر از شش ماه پس از ۱۹ دسامبر که تاریخ صدور حکم فرجام خواهی دادگاه سوئد بوده است و کمتر از سه ماه بعد از حکم دیوان عالی سوئد این معامله شرم آور انجام می شود و حمید نوری از زندان آزاد می گردد. این یعنی سرعت غیر قابل تصور رهبران سوئد برای به ریشخند گرفتن حکم دادگاهی که هزاران ساعت وقت و میلیونها کرون صرف آن شد.

این در وحله نخست و قبل از آنکه برای دادخواهان تعجب آور و سئوال برانگیز باشد، شهروندان سوئد را هم دچار حیرت خواهد کرد. ما شرایط گروگانهای بیگناه اسیر در دستان مشتی جنایتکار را درک میکنیم. ما درد و رنج و التهاب خانواده های آنها برای نجات عزیزان خود را می فهمیم. ما مسئولیت سیاسی و پایبندی رهبران کشور سوئد در قبال حقوق شهروندان خود را نادیده نمی گیریم، اما راه و روش رسیدن به این خواسته را نه اخلاقی می دانیم و نه شرافتمندانه و نه در جهت تضعیف ماشین گروگانگیری و تروریسم رژیمی که ضعف و زبونی این رهبران مشوق اصلی آنها برای ادامه سیاست باجگیری آنها خواهد بود.

ما، شما رهبران غرب را شریک جنایات رژیم جمهوری اسلامی میدانیم. شما با تمکین و سرفرود آوردن در مقابل خواسته های تروریستی و زورگویانه این رژیم نه تنها رژیم را در انجام اعمال تروریستی و افزایش گروگانگیری تشویق می کنید، بلکه ضربه جدی به جنبش مردم ایران وارد می نمایید. ما هیچگاه به شما اعتماد نکرده بودیم و هیچگاه از شما انتظار کمک و مساعدتی هم نداشتیم. تنها انتظار ما از شما بی طرف ماندن و حمایت نکردن از این رژیم مردم کش است. چیزی که شما با هر اقدامتان خلاف آن را ثابت می کنید. شما رهبران غرب سالهاست که جنایتکاران زندانی در کشورتان را با افراد بیگناهی که توسط آدم ربایان جمهوری اسلامی به گروگان گرفته می شوند، مبادله کرده اید. شما سالهاست که همدست با رهبران جمهوری اسلامی مانع اجرای عدالت در حق تروریستها و جنایتکاران رژیم شده اید. شما بنام دفاع از شهروندان خود اما با هدف جمع آوری رای برای حزب هایتان، عدالت و شرافت را یکجا قربانی کرده اید.

ما البته همچنان سپاسگزار سیستم های قضایی شما در محاکمه عادلانه این جنایتکاران هستیم. ما همچنان سپاسگزار سیستم قضایی عادل و درستکار و دادستانهای شریف سوئد در محکومیت حمید نوری جنایتکار هستیم. آنها وظیفه خود را بی نهایت درست و شرافتمندانه انجام دادند. حکم این دادگاه به عنوان سند تاریخی محکومیت رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی تا همیشه در دنیا باقی خواهد ماند. دادخواهان به آن افتخار خواهند کرد و همچنان به دادخواهی خود برای محکوم کردن دیگر جنایتکاران ادامه خواهند داد. ما آنچه می خواستیم بدست آوردیم هرچند مماشات و سیاست بازیهای رهبران سیاسی نگذارد تا طعم شیرین آن را طولانی تر مزمزه کنیم. شما رهبران سیاسی با این معامله غیرشرافتمندانه سیستم قضایی خود را هم به ریشخند گرفتید. فردی را که بعد از صدها ساعت بازجویی و شهادت ده ها شاهد و شاکی و اظهارات کارشناسانه ده ها کارشناس، توسط قاضیان بیطرف دادگاههای خودتان به بالاترین مجازات نوشته شده در قانون جزایی شما محکوم شده است، اینگونه سهل و آسان با دو تبعه بی گناه سوئد که بنا بر اظهارات نخست وزیر سوئد هیچ گناهی مرتکب نشده اند، مبادله می کنید.

همه اینها در حالی است که دولت سوئد اخیرا از اجیر شدن باندهای آدمکش توسط جمهوری اسلامی برای ترور شهروندان ایرانی در سوئد خبر داده است و خبرنگار ایران اینترنشنال به خاطر همین تهدیدات تحت محافظت شدید سیستم امنیتی سوئد قرار گرفته است.

مردم ما شما را نخواهند بخشید. مردم ما مماشات شما با دژخیمان را فراموش نخواهند کرد. مردم ما شما را در دادگاه وجدانهای خود محکوم می شناسند. ما همیشه به شما و عملکرد شما در قبال رژیم جمهوری اسلامی بدبین بوده ایم. ما هیچگاه چشم به کمک شما ندوخته ایم و معاملات پشت پرده و پنهان شما با جنایتکاران را عامل اصلی بقای این رژیم می دانیم. اکنون دیگر حتی نمی توان بدبینانه ترین نظر مردم را که موافقت و حمایت دولت سوئد از تشکیل دادگاه حمید نوری را نتیجه یک حسابگری سیاسی رهبران برای بدست آوردن فردی مابه ازای آزادی گروگانهای سوئدی زندانی در ایران می دانند، غیر محتمل بدانیم. از شما سیاستمداران غرب انجام هیچ عمل غیر اخلاقی ناممکن نیست.

اما مردم ایران همچنان از تمام امکانات و ظرفیت های دموکراسی و عدالت خواهانه کشورهای غرب برای مبارزه خود با رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی استفاده خواهند کرد. مردم ایران یقین دارند که در راه دشوار مبارزه با چنین رژیمی تنها به خود و به تواناییهای خود باید متکی باشند و از هرگونه انتظار کمک کم و یا زیاد از رهبران جهان چشم بپوشند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy