Sunday, Jun 16, 2024

صفحه نخست » چرا نباید به پزشکیان رای داد ؟ حامد آئینه وند

Hamed_Aiynehvand_3.jpg📌 جمهوری اسلامی در دوران علی خامنه ای تلاش کرده است با برگزاری انتخابات به شکل مناسکی میان تهی، نمایشی از مشروعیت در بیرون و رقابت در داخل به نمایش بگذارد و در این زمینه در مجموع موفق عمل کرده است. به این معنا که امکان حفظ نظم سیاسی از این مسیر تضمین شده بی آنکه خدشه ای به ساختار قدرت و تمرکز آن در بیت ایشان به وجود بیاید. تداوم شرکت در انتخابات بر خلاف ذهینت اصلاح طلبان نه تنها منجر به باز توزیع قدرت به نفع مردم و تغیر شیوه حکمرانی نشده بلکه به عکس به جمهوری اسلامی مشروعیت داده و علی خامنه ای را قدرتمند تر کرده است.رهبری از سال 88 تا امروز تلاش بی وقفه ای برای گسترش قدرت خود و ایجاد فضایی برای انتقال قدرت آرام به فرزندش مجتبی انجام داده و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکرده است حتی اگر این کوششها برخی مواقع مانند دو انتخابات پیشین مجلس و ریاست جمهوری انتخابات را از «مناسکی میان تهی »و «مشروعیت بخش »به یک« کمدی سیاه مشروعیت زدا »بدل کرده باشد.

هوش خامنه‌ای در بازی دادن حسن روحانی مثال زدنی است.وی را با تهدید و تطمیع منفعل کرد تا به امید رهبری دل خوش باشد و به محض اینکه ریاست جمهوری وی تمام شد صلاحیت اش برای خبرگان را هم رد کرد و حتی در پارکینگ نظام ( مجمع تشخیص مصلحت ) صندلی به او نداد. این درس مهمی است که بدانیم خدمت به استبداد و پشت کردن به مردم در نهایت نه دستاوردی دارد نه عاقبت به خیری ...

📌 ابراهیم رئیسی محصول شرایط ویژه ای بود که خامنه ای تلاش داشت قدرت را به صورت کامل بعد از حسن روحانی به دلایل داخلی و به ویژه بین المللی یک دست کند تا چنانچه مساله انتقال قدرت پیش آمد شرایط را برای مجتبی تسهیل کند. اما پس از چندی هویدا شد رئیسی که در اعدام های ۶۷ برای تثبیت جمهوری اسلامی خیلی مایه گذاشته برای رهبری نقشه دارد و هم با برخی فرماندهان سپاه در این باره حرف زده هم با وحید حقانیان، در نتیجه آرزوی رهبری را با خودش به گور برد تا کسی خیال نکند قدرت را از بیت علی خامنه ای می‌تواند به جای دیگری ببرد .در شرایط فعلی دربعد داخلی با توجه به سرکوب خونین جنبش زن زندگی آزادی و اعاعده نظم پیشین در حجاب اجباری با برقراری مجدد گشت ارشاد و اجرای بیش از ۸۰ درصد احکام اعدام های مرتبط با جنبش که شکاف دولت ملت را بی سابقه افزایش داده است و نظر به بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید و تشدید فشارهای بین المللی بر ایران و هم چنین فعال شدن مکانیسم ماشه وتحریم های سازمان ملل در پرونده هسته ای و بعد خارجی نظام نیازمند برگزاری انتخاباتی است بر خلاف دو انتخابات پیشین که ناظران صندوق ها و دست اندرکاران برگزاری آن دو سه برابر مشارکت کنندگان بودند و تائيد پزشکیان در همین راستا است.بر خلاف همتی او می تواند بخشی از آرای قومیت ها و بدنه ضعیفی از سبد رای اصلاح طلبان که یا دچار آلزایمرند یا وانمود می کنند فراموشی دارند به خود جذب کند. با این همه تمهید پزشکیان هرگز از صندوق بیرون نخواهد آمد چون نه ساز و کاری برای محافظت از آرا خارج از دست کسانی که قواعد بازی و داور آن را تعین می کنند وجود دارد و نه دلیلی دارد که پزشکیان بیاید و این همه رشته که برای انتقال قدرت آرام توسط بیت ریسیده شده است را پنبه کند.

📌 با این همه چرا درباره انتخابات موجود باید روشنگری کرد؟ بخشی ازجامعه ایران پس از سرکوب خونین جنبش مهسا و کم کاری غیر قابل قبول جمهوری خواهان در داخل و خارج از کشور در ایجاد تشکیلات بزرگ آلترناتیو از روی استیصال به رغم آنکه می داند پزشکیان یک صدم قدرت و نفوذ امثال هاشمی ، خاتمی و روحانی را در ساختار سیاسی ندارد می‌خواهد به او که حتی چون دیگران پییش گفته سراب هم نیست مثل آب نگاه کند و به جای کار سخت تشکیلاتی و اتکا به خود به جای دولتهای خارجی و پیمودن راه دشوار آزادی به امیدی واهی دل خوش کند. ما باید مسیرصعب العبور گذار از جمهوری اسلامی را با کوشش و کار تشکیلاتی پیش ببریم .از یک سوراخ چند بار گزیده نشویم ویقین بدانیم سرطان جمهوری اسلامی با مسکن درمان نمی‌شود واین را پزشکیان جراج بهتر از همه می داند.اگر شجاعت رفتن به خیابان در ما نیست فراست خلوت کردن حوزه های رای گیری باید باشد .از کام بخشی به حکومت مانند دو انتخابات پیشین خودداری کنیم و اگر این فراست هم نیست نق نزنیم .لایق کسانی هستیم که برما حکومت می کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy