Monday, Jun 17, 2024

صفحه نخست » آزادی حمید نوری، همدستی مدعیان حقوق بشر با جنایتکاران، سپیده حجامی

Sepideh_Hajjami.jpgتیتر خبر این گونه نوشته شد: «حمید نوری با دو شهروند سوئدی معاوضه و آزاد شد».

فعل «شد» در عبارت فوق معانی بسیاری را در خود نهفته است. این «شد» قاعدتاً حاصل ماه‌ها رایزنی و مذاکره دولت سوئد با جمهوری جنایتکار اسلامی، پشت درهای بسته است.
اگر پیشتر و در خلال مذاکرات، تیتر اینگونه نوشته می‌شد «حمید نوری با دو شهروند سوئدی معاوضه و آزاد می‌شود»، چه اتفاقی می‌افتاد؟
ما به تفاوت «شد» و «می‌شود» را می‌توان به این شکل توضیح داد: تلاش برای به سرانجام نرسیدن مذاکرات و جلوگیری از آزادی حمید نوری.

نکته قابل ملاحظه چگونگی مقابله دولت سوئد با این تصمیم است. تمامی مراحل کار از پیشنهاد معاوضه، مذاکرات و در نهایت عملی شدن تصمیم، همگی پشت درهای بسته صورت گرفت. انجام این کار از سوی حکومت تمامیت‌خواه و جنایتکار جمهوری اسلامی غریب نیست. صدور قوانین و تصمیمات یک‌‌طرفه و بدون نظرسنجی از شهروندان، روش همیشگی جمهوری اسلامی بوده و است. ما ایرانیان به نداشتن حق اظهار نظر، در امور مهم آشنا هستیم. معامله پشت پرده و در سکوت خبری حمید نوری، نشان از این دارد، جمهوری اسلامی استراتژی خود را در اداره حکومت به قلب اروپا، کشور سوئد، نیز صادر کرده است!
اینکه جهان پس از انجام معامله از آن باخبر می‌شود، به این معناست دولت سوئد بر مبانی و اصول دموکراتیک خود پا نهاده و به سبک جمهوری اسلامی پشت درهای بسته تصمیم خود را اجرایی کرده است. چرایی آن هم کاملاً واضح و مبرهن است. این اقدام دولت سوئد و جلوگیری از درز خبری تا آخرین لحظه انجام عملیات معاوضه، به نوعی پیروی این دولت دموکراتیک اروپایی از رهنمودهای حکومتی تمامیتخواه و جنایتکار، برای جلوگیری از اعتراض گرفته شده است.
مطمئناً اگر خبر معاوضه و آزادی حمید نوری، پیش از اجرایی شدن، رسانه‌ای می‌شد، موکلان خانواده‌های دادخواه با اعتراض و پیگیری پرونده در مراجع بالاتر جلوی این اقدام را می‌گرفتند. هدف دولت سوئد از پنهان‌کاری، جلوگیری از اقدامات و تجمعات اعتراضی ایرانیان بوده است و مؤکد این است که آزادی حمید نوری، اقدامی غیرانسانی و خلاف قوانین بین‌المللی و اصول حقوق بشر است.
پس از مرگ ابراهیم رئیسی، شورای امنیت سازمان ملل برای او که یکی از اعضای «هیئت مرگ» بود، مراسم سوگواری برگزار کرد، و حال حمید نوری همدست و شریک جرم ابراهیم رئیسی که محکوم به مشارکت در جنایت‌های دهه ۶۰ بود، آزاد شده است!
دهن‌کجی جهان به درد و زخم‌های التیام نیافته ایرانیان، با اقداماتی چون، مذاکرات پشت پرده، مماشات با رژیم کودک‌کش جمهوری اسلامی و سوگواری برای قصاب تهران، بار دیگر اثبات کرد، ما ایرانیان در راه مبارزه با جمهوری اسلامی تنهاییم و یادآور این نکته مهم است: «برای پیروزی در برابر این رژیم اهریمن، نخست باید با یکدیگر متحد شویم، از حاشیه‌ها دوری کنیم، چشممان را از پنجره برداریم و باور کنیم منجی در آینه است.

سپیده حجامی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy