Friday, Jun 21, 2024

صفحه نخست » غرق شدن دست‌کم ۲۰ ایرانی در آب‌های نزدیک ایتالیا

sunk.jpgایران وایر - سفارت جمهوری اسلامی در ایتالیا، روز جمعه اول تیر با انتشار اطلاعیه‌ای مرگ تعدادی از پناهجویان ایرانی در آب‌های نزدیک ایتالیا را تایید کرد.

پیش از این، سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» از جان باختن دست کم ۲۰ پناهجوی ایرانی بر اثر غرق شدن قایق در آب‌های آزاد میان یونان و ایتالیا خبر داده بود.

به گفته هه‌نگاو، این قایق که روز ۲۴ خرداد غرق شد، حامل ۷۶ پناهجو بوده است که اغلب آنها شهروندان کرد ایران بودند.

به گزارش این سازمان، تاکنون ۱۰ پناهجو توسط گارد ساحلی ایتالیا نجات یافتند و ۶۶ تن همچنان مفقود هستند. شماری از ناپدیدشدگان از شهروندان ایرانی کُرد و اهل ارومیه، بوکان، مهاباد، سردشت، و شهرهای دیگر بودند.

سفارت جمهوری اسلامی در ایتالیا بدون اشاره به تعداد قربانیان، در اطلاعیه‌ خود اعلام کرد تعدادی از «اتباع ایران» در قایق‌های مهاجران غرق‌شده در سواحل ایتالیا بودند.

به گفته سفارتخانه، گارد ساحلی و مقامات ایتالیا در حال یافتن اجساد و مفقودشدگان و شناسایی هویت آنان هستند و قول داده‌اند در اولین فرصت ممکن، مجوز حضور کنسول سفارت در منطقه را صادر کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در سال‌های اخیر مهاجرت از ایران و برخی کشورهای منطقه افزایش یافته است و بسیاری از پناهجویان با گذر از مسیرهای پرخطر زمینی و آبی از جمله دریای مدیترانه خود را به کشورهای اروپایی می‌رسانند.

این سفرهای غیرقانونی با قایق‌های کوچک و قدیمی قاچاقچیان، به دلایل مختلف، از جمله شرایط نامناسب آب و هوایی، با حوادث مرگباری همراه است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy