Wednesday, Jun 26, 2024

صفحه نخست » چرا خاتمی وارد میدان شده است، محمد جعفری

Mohammad_Jafari_2.jpgدر جلسه هفته قبل کانال روشنگری مهمترین نکات در مورد اینکه حق است که در انتصاب انتخاب نما برای تحقق آزادی و حقوق خدادادی خود شرکت نکنید، گفته شد. و این هفته را نیز چون دو روز مانده به این خیمه شب بازی ولایت مطلقه، به بعضی از دلایل کسانی که می‌گویند شرکت کنید و چرا؟ پاسخ داده می‌شود و از جلسه بعد به روشنگری در مورد درمسائل تاریخی ادامه پیدا می‌کند.

۱-همچنانکه ملاحظه می‌کنید سران اصلاح طلب تمام قد به زعم خود که در حقیقت حفظ نظام است به بسیج مردم به انتصاب انتخاب نما پرداخته‌اند.

اصلاح طلبان به مردمی که به درستی درک کرده‌اند و می‌گویند این رأی برای مشروعیت نظام است، در پاسخ خود را به تجاهل زده ومی گویند که این رأی برای مشروعیت نظام نیست. خوب بفرمائید اگر برای مشروعیت نظام نیست پس برای چیست؟ آیا تا این حد نمی‌دانید که در تمامی جهان وقتی مردم در انتخابات شرکت می‌کنند، چه موافق این نامزد باشند چه مخالف، چه به این فرد رأی بدهند و چه به دیگری بدین معنا است که کل سیستم و نظام مورد قبول آن هاست. و سیستم و نظام مشروعیت دارد که در آن شرکت می‌کنند.

خود را به تجاهل و حماقت نزنید نیک می‌دانید که شما اصلاح طلبان در ذهن خود از شرکت در این نتصاب انتخاب نما چه دارید، مهم نیست! مهم آن است که آقای خامنه‌ای از این رأی رابرای مشروعیت نظام از دست رفته به جهانیان می‌فروشد. وقتی جهانیان ببینند که مثلاً بیش از ۵۰-۶۰ در صد واجدین شرایط در آن شرکت کردند، خیلی طبیعی است که آن را مشروعیت به سیستم و نظام تلقی کنند، دیگر آنها به این تخیلات تجاهل زده اصلاح طلبان فکر نمی‌کنند که آنها در دلشان به چه منظور شرکت کرده‌اند.

۲-به مردم می‌گویند برای بهتر شدن اثر کوچکی در زندگی مرد در این انتصابات انتخابات نما شرکت کنید. این یعنی اینکه اگر شرکت کنید شاید مثل بردگان در نان و آب شما کمی ملاحظه بکنند، این حرفهای بی پایه‌م ومایه چرا؟ مردم حقوق، آزادی و داشتن اختیار سرنوشت خود را طلب می‌کنند، برای اثر کوچکی در زندگی داشتن یعنی چی؟ شما تمام قد برای نجات نظام از فروپاشی ایستاده‌اید و نه برای بهبودی زندگی مردم. اگر شما به دنبال داشتن حقوق و آزادی و داشتن اختیار سرنوشت مردم بودید، قطعاً کار دیگری می‌کردید و اینکه هر وقت رژیم را در خطر جدی دیدید، به حمایت و پشتیبانی آن بر آمدید.

۳-تنها سرمایه‌ای که از ملت مانده است، همین رأی خود است. حتماًملت آگاه و هشیار این تنها سرمایه را تقدیم به کسانی نمی‌کنند که خود مسبب این وضعیت و چپاول و فساد هستند. چه کسانی حاضرند رأی خود را به کسانی بدهند که خود این فقر و فلاکت و خیانت را برای مردم بوجود آورده‌اند؟ و در استقرار این رژیم مطلقه غارتگر که حد اقل در ۲۴ سال اول نقش اساسی داشتند.

این نظام همه چیز ملت ایران را غارت کرده‌اند: عزت و شرف مردم، به بردگی کشیدن مردم، فرهنگ و دین مردم، خاک، آب، جنگل، معادن، تأسیسات، جایی نمانده که اینها غارت نکرده باشند. تنها این ؤدی برای شما مردم مانده است. آن را مفت و مجانی و با امید واهی در اختیار این غارتگران همه چیز خود قرار ندهید و حتماً نمی‌دهید.

البته اگر شمشیر بالای سر شما قرار دادند که باید رءی بدهید، آنوقت برای سلامت جان خود بر شما حرجی نیست که رأی دهید.

نقل است که امام فخر رازی در مخالفت فرقه اسماعیلیه بر فراز منبر گفت: که یکی از معایب فرقه اسماعیلیه این است که این فرقه برهان ندارد. شب هنگام یکی از فدائیان با خنجر به بر بستر او رفت و او را تهدید به مرگ نمود. اما فخر رازی فصتی خاست تا عقیده خود را اصلاح کند. این فرصت به او داده شد. ر. وز بعد امام فخر رزای به منبر رفت و گفت که شب گذشته من به تحقیق این نتیجه رسیدم که اسماعیلیه برهان دارد و برهان آن چنان قاطع است که حق با آنهاست. و برهان قاطع ضرب المثل شد.

حال مردم! اگر شما هم به یک چنین وضعی روبرو شدید، رأی دهید و اگر نه چرا این آخرین سرمایه خود را در اختیار این نظام سراسر جنیت و فاسد رأی دهید.

و بدانید که فردای رأی دادن جز با حرمان و یأس و ناامیدی روبرو نخواهید شد.

توجه نکنید که دیگران چه گفته‌اند، مثلاً فلان و فلان و و بهمان مردم را به رأی دادن تشویق کرده‌اند، همچنانکه در جلسه قبل گفتم درست است که اصلاح طلبان از مقامات عالی در سیاست ظاهراً کنار هستید، اما در امور اقتصادی، فرهنگی و دینی، رسانه‌ای، و حمایت از حاکمیت مطلقه فقیه بخشی از حاکمیت هستند، و لذا نه برای مردم بلکع براین نجات نظام که آن را در خطر می‌بینند، دست بکار شده‌اند.

آقای خاتمی هم که ظاهراً ممنوع التصویر است ولی در هر فصتی و تنگنایی به کمک رژیم می‌آید، دست به کار شده و پیام داده که آقای پزشکیان چنین و چنان آدم درستکار و عادل و آزادیخواه و آدمی توانا در اجرای مسئولیت است، آقای خاتمی این همه اقراق و گنده گویی چرا؟ آقای خاتمی آدم عادل و مسئولیت پذیر کسی است که وقتی توانائی انجام مسئولیتی را ندارد، خود را برای آن نامزد نکند. در موقعی کرونا و آقای خامنه ممنوع کرد که واکسنهای غر بی و آمریکائی را نگیرند و نخرند و دسته دسته مردم در کشور قتل عام می‌شدند آین آقای که پزشک بود و مسولین داشت چه کرد و شما خود چه کردید جز حمایت از حماقت آقای خامنه‌ای! حال به فرض که همه این‌ها که شما آقای خاتی در وصف پزشکیان فرموده‌اید درست باشد، این چنین آدم ضعیف که از پیش تصریح کرده که وزیر خارجه و اطلاعات و کشور مال ارهبر است و من فقطز برنامه‌های رهبر را اجرا می‌کنم. چگونه می‌توانند از حقوق مردم دفاع کند. آقای خاتمی حیف است از اینهمه نادرستی و من صر یح می‌گویم این هم دروغ گویی!

شما که خود از خاندان عالم بزرگ دینی بودید، سید هم بودید، وصل به خاندن سلطنتی فقیه آقای خمینی هم بودید، فراموش کردید که در جریان قتلهای زنجیره‌ای فروهر‌ها روبر شدید و پرونده را تعقیب کردید وقتی به سر نخ رسیدید که فرمان اصلی از آقای خامنه‌ای سرچشمه گرفته بود، برای حفظ نظان و آقای خامنه‌ای پرونده را رها کردید و یا بعد از هشت سال ر باست جمهوری فرمودید من تدارکاتچی بودم. حال آین بابا آقای پزشکیان از اول تکلیف را روشن کرده است و گفته من مجری برنامه پیشرفته آقای خامنه‌ای هستم و خودم برنامه تازه و جدیدی ندارم. چگونه می‌تواند از حقوی مردم دفاع کند و زندگی آنان را بهتر کند، تازه اگر هم بتواند که نمی‌تواند در بیشتر بردگی مردم عمل خواهد کرد.

‌ای مردم با درایت و آگاه ایران! آقای خاتمی در ویدئویی که در حمایت و تشویق مردم به اانتصاب انتخاب نما کر ده این است که جامعه را می‌ترساند و می‌گوید:

براندازی نه ممکن است و نه مطلوب. و این یک تقلب بزرگ است برای ترساندن مردم، چرا؟ چون از لفظ و لغت براندازی هم بوی مبارزه مسلحانه و هم حمله نظامی کشورهای غربی بویژه آمریکا از آن می‌آید و اشتشمام می‌شود. و مردم هم مبارزه مسلحانه در کشور را دیده و هم براندازی غربی‌ها در عراق و لیبی و افغانستان و سوریه و عراق به چشم مشاهده کرده‌اند که چه بلای خانمانسوزی بر سر این کشورها آورده شده است به این علت آقای خاتمی مردم را از براندازی می‌ترساند.

آقای خاتمی برای تغییر اساسی سیستمی و رژیمی راه‌های متعددی وجود دارد، چرا شما فقط مردم را می‌ترسانید و می‌گوئید «براندازی نه ممکن است و نه مطلوب» چرا راه‌های دیگر را نمی‌گئید و فقط یک چشمی عمل می‌کنید.

آقای خاتمی صرفنظر از بعضی از افراد مفلوک و ناامید که قبله گاهشان فقط آمریکا است که بیاید و شر جمهو‌ی مطلقه فقیه را از سر آنها کوتاه کند و آن‌ها را به قدرت برساند. توده مردم کجا به دنبال براندازی هستند؟ اما مردم به دنبال احقاق حقوق خوددادی و آزادی و داشتن اختیار سرنوشت خویش هستند، در جنبش زن زندگی آزادی، مردم با عدم خشونت و نافرمانی مدنی دست به چه خشونتی زدند، جز اینکه به دست عوامل مختلف آقای خامنه‌ای و این رژیم قتل عام شدند، بچه‌ها کشته شدند، چشمها کور شد، بچه‌های مدارس مسموم و کشته شدند. زندانها پر شد از مردم کوچه و یازار و شما و سایر اصلاح طلبان و همین آقای پزشکیان جز حمایت از جنایت مستقیم و غیر مستیم برای مردم بی کناه چه کردید؟

آقای خاتمی من در جلسه قبل که «من برانداز نیستم و از براندازی هم حمایت نمی‌کنم، زیرا بکار بردن لفظ و لغت براندازی مبارزه مسلحانه را تداعی می‌کند، که به تجربه ومعلوم شده است که مبارزه مسلحانه به دموکراسی و حقوقمداری و عدالت نمی‌انجامد. پس باید چه کرد؟ بارها گفته و نوشته‌ام که بهترین راه دست آوری و استیفای حقوق و آزادی خویش، نافرمانی مدنی خشونت پرهیز است. و اگر نافرمانی خشونت پرهیز تداوم پیدا کرد، از دو حال خارج نیست، یا اینکه قدم به قدم به خواسته خود نزدیک می‌شوید و رژیم به خواسته به حق شما گردن می‌گذارد، که اگر چنین شد که چه بهتر و اگر رژیم بر سر عقل نیامد که تجربه نشان داده است که نمی‌آید، شما با اعمال نافرمانی مدنی ضد خشونت و دفاع از حقوق و آزادی و داشتن اختیار سرنوشت خود او را در گوشه و چنان تنگنایی قرار می‌دهید که سرانجام رژیم خود متلاشی و خواهد پاشید. البته و صد البته این روش و هر روش دیگر سازو کار متناسب خود را لازم دارد و هم اینکه چیزی بی بها به دست نمی‌آید. بله آقای خاتمی برای استحاله رژیم مستید و غاصب حقوق و آزادی و عدالت مردم، راه مختلفی وجود دارد و تنها را برنازی نیست که شما مردم را از آن می‌ترسانید که این تنها سرمایه خود را تقدیم جنایت و فساد کنند.

و شما مردم آگاه و با درایت میدانید که اصلاح طلبان مستقیم و غیر مستقیم بخشی از سیستم و نظام هستند و برای نجات نظام و نه مردم به میدان آمده‌اند. با وجودی که خود در جنایات شرکت ندارید و حقوقتان هم غصب شده است، اما با رأی خود با نظام تجدید بیعت می‌کنید و لذا غیر مستقیم به ستمگر و ظالم کمک کرده‌اید. من فقط بعضی از نکات را یادآور شدم و امر امر شما است. اما بدانید و می‌دانید فردای رأی دادن جز جزبا حرمان و یأس و ناامیدی روبرو نخواهید شد.

محمد جعفری
mbarzavand@yahoo.com



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy