Saturday, Jun 29, 2024

صفحه نخست » بعد از تحریم گسترده صندوق‌های رای نظام: منتظر تسویه حساب مردم با حکومت در خیابان باشیم

arnz.jpgایندیپندنت فارسی - علیرضا نوری‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره انتخابات زودهنگام و بی‌فروغ ریاست جمهوری اسلامی گفت: «این انتخابات عرصه رویارویی مردم با رژیم حاکم بر ایران از خیابان به صندوق‌های رای بود.

این انتخابات برای مردم ایران نبود. برای اروپایی‌ها و آمریکایی بود تا با خامنه‌ای مذاکره کنند. رهبر جمهوری اسلامی به هدفش نرسید.» مردم این مرتبه با جمهوری اسلامی پای صندوق‌های رای تسویه حساب کردند و باید منتظر موج بعدی، این بار در خیابان باشیم.»


دکتر نوری‌زاده در پاسخ به این پرسش که چرا جمهوری اسلامی کار انتخابات را در همان دور اول تمام نکرد گفت: «آرای پزشکیان قطعا بیش‌تر از پنجاه درصد بود، اما خامنه‌ای او را برای انتخاب شدن نپذیرفته بود.اگر پزشکیان در دور دوم ۲۰ تا ۲۵ درصد رای بیشتر از جلیلی بیاورد، نظام چاره‌ای جز پذیرش او ندارد. اگرنه، جلیلی، نماینده خامنه‌ای در شورای عالی امنیت ملی، از صندوق رای بیرون خواهد آمد. به هر حال اصل ماجرا تغییری نخواهد کرد.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی ایران همچنین میزان شرکت کنندگان در انتخابات را کم‌تر از آمار رسمی وزارت کشور توصیف کرد و گفت: «تعداد واقعی شرکت‌کنندگان از ۳۴ تا ۳۵ درصد بیشتر نبوده است.»

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy