Wednesday, Jul 17, 2024

صفحه نخست » درخواست اکبر گنجی از علی خامنه ای

kham.jpgخامنه ای برای آشتی ملی و گشایش فضای کار برای دولت پزشکیان، در اسرع وقت کلیه زندانیان سیاسی را آزاد کند

اکبر گنجی - ویژه خبرنامه گویا

🔹زندانیان سیاسی و عقیدتی را قوه قضائیه زندانی کرده و آزادی آنها هم با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و عفو رهبری صورت می گیرد. رئیس جمهور هیچ گونه اختیاری برای زندانی کردن یا آزادی زندانیان سیاسی ندارد. کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی بی گناه اند و اصلاً نباید در زندان می بودند.

🔹بنابر آمارهای رسمی حکومت، مشارکت در انتخابات در دور اول ۴۰ درصد و در دور دوم ۵۰ درصد بود. خامنه ای جداً خواستار افزایش مشارکت بود تا مشارکت پایین سه انتخابات قبلی تکرار نشود. افزایش ۱۵ درصدی مشارکت در دور دوم (گفته می شود که ۵ درصد رأی دهندگان دور اول در دور دوم رأی ندادند)، معلول ترس شدید و واقعی از سیطره ی «طالبانِ ایران» به رهبری سعید جلیلی و سوق دادن کشور به سوی نابودی بود.


🔹افزایش مشارکت نیازمند آشتی ملی است. گام اول آزادی زندانیان سیاسی و گام دوم انجام اصلاحات ساختاری در زمینه های گوناگون است. با بهبود وضعیت اقتصادی و ثبات آن، مردم از طریق پیش بینی پذیرشدن زندگی، تا حدودی نسبت به آینده امیدوار خواهند شد. اما باید خون های ریخته شده هم براساس تجربه های آشتی ملی در دیگر کشورها جبران شود. بخصوص در زاهدان که اولین سفر پزشکیان با اختیارات حتماً باید به سیستان باشد.

🔹اگر خامنه ای خواهان رشد اقتصادی ۸ درصدی است، اگر خواهان توسعه اقتصادی یا به قول خودش پیشرفت اقتصادی و عدالت اجتماعی است، باید گشایش های مورد نیاز را به عنوان مقدمه برای پزشکیان فراهم کند. «مقدمه واجب، واجب است» حکم شرعی و عقلی است.

🔹آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی فضای مناسب برای آغاز فعالیت های دولت پزشکیان در داخل را مهیا می سازد.

🔹سیاست بهبود روابط با جهان غرب - که پزشکیان به دنبال آن است- نیز نیازمند فضای مناسب است. آزادی کلیه زندانیان سیاسی فضای مناسب را برای تعقیب این سیاست مهیا می سازد. رئیس جمهور باید در روزهای اول مهر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و با رهبران دیگر کشورها دیدار کند. آزادی زندانیان که فی نفسه مطلوب است، به این اهداف فرعی هم کمک شایانی خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy