Thursday, Aug 1, 2024

صفحه نخست » حسن نصرالله: ایرانی‌ها بعد از ترور هنیه به آبرویشان لطمه خورد

nasrollah.jpgایران وایر - «حسن نصرالله»، رهبر حزب‌الله لبنان در مراسم تشییع جنازه «فواد شُکر» که امروز یازدهم مرداد در بیروت برگزار شد، در سخنانی که در مراسم پخش شد با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه در تهران، پاسخ تهران را قطعی دانست و گفت «ایرانی‌ها بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه در حالی که میزبان او بوده‌اند، به آبرویشان لطمه خورده است.»

نصرالله با تهدید اسرائیل با تاکید بر اینکه با ترور هنیه «تمام جبهه‌های پشتیبانی از غزه وارد مرحله جدیدی شده‌اند»، خطاب به اسرائیل گفت: «فعلا کمی بخند، اما زیاد گریه خواهی کرد و خودت نمی‌دانی از کدام خطوط عبور کرده‌ای و چه تهاجمی به آن‌ها کرده‌ای!»

رهبر این گروه وابسته به جمهوری اسلامی گفت: «آیا انتظار دارند در قبال ترور اسماعیل هنیه در ایران سکوت کنند؟! آیا انتظار دارند ایران اجازه دهد امنیت، حاکمیت و ناموس ملی‌اش خدشه دار شود؟! معنی لطمه زدن به ناموس را همه می‌دانند.»

تهدیدات حسن نصرالله در حالی مطرح می‌شوند که در حمله اسرائیل به ساختمانی در محله ضاحیه لبنان، در شامگاه نهم مرداد فواد شکر معروف به «ابومحسن»، از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان کشته شد. بامداد روز دهم مرداد نیز خبر ترور اسماعیل هنیه در ساختمان محل اقامتش در تهران منتشر شد. با آنکه اسرائیل مسئولیت ترور ابومحسن را پذیرفته درباره ترور اسماعیل هنیه سکوت کرده است. با این حال بسیاری نحوه و دقت ترور را به اسرائیل نسبت می‌دهند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر بر خونخواهی اسماعیل هنیه و مجازات سخت اسرائیل تاکید کرده بود. علاوه بر او مقامات کشوری و لشکری جمهوری اسلامی هم بر پاسخ علیه اسرائیل تاکید کرده‌ بودند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

پس از کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران در بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد و کشته شدن یک فرمانده ارشد حزب‌الله در روز سه شنبه در حمله اسرائیل به حومه بیروت، پایتخت لبنان، خطر گسترش درگیری میان اسرائیل، جمهوری اسلامی، و نیروهای نیابتی آن در منطقه افزایش یافته است. همزمان با افزایش نگرانی‌ها از وقوع جنگ منطقه‌ای، خبرگزاری رویترز به نقل از پنج منبع آگاه گزارش کرده که مقامات جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های نیابتی آن در تهران، برای تصمیم‎‌گیری در رابطه با اقدام تلافی‌جویانه علیه اسرائیل، دیدار خواهند کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy